Voorstelrondje

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

w0uter

New Member
Lid geworden
7 mei 2022
Berichten
9
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
35
Locatie
Uden
Hoi, mijn naam is Wouter.

Op dit moment alleen nog hobby fotograaf met spiegelreflex en op dit moment nog niet in het bezit van een drone.

Maar ik ben me wel aan het oriënteren:
Mijn oog is gevallen op de DJI Mini 2, zeker met de " Fly More Combo" en de prijs daar van zeer interessant.
Zeker als beginner denk ik (wat Ik tot nu toe gelezen heb) een mooie drone die al erg mooie beelden maakt.
Tuurlijk zou de DJI Mini 3 wel een stap extra zijn, maar ook meteen (naar verwachting) 2 keer zo duur...
Ik denk om mee te beginnen, ervaren of ik het echt leuk vind, goed leren vliegen en foto's/video's maken, dat de Mini 2 de beste keuze is.
Delen jullie die mening?

Twijfel zit hem voornamelijk nog in de regels en dan vooral in de omgeving van waar ik woon.
Teveel onduidelijkheid, dat wil ik eerst duidelijk hebben voordat ik over ga tot aanschaf.
Eerlijk gezegd kom ik er niet goed uit... DJI app? GoDrone app? Aeret kaart?
Deze vraag zal ik nog wel op het forum gaan stellen, wie weet dat jullie het antwoord hebben.
 
Hoi Wouter

Je bent niet de enige met vragen over de regels. Blader maar eens door het 'Regelgeving' subforum, daar zal alvast het een en ander duidelijker worden.
 
Hoi Wouter

Je bent niet de enige met vragen over de regels. Blader maar eens door het 'Regelgeving' subforum, daar zal alvast het een en ander duidelijker worden.

Dat is inderdaad wat ik al heel wat gedaan heb, ook al veel op internet gezocht, maar het blijft helaas onduidelijk.
Ook de vraag gesteld aan andere drone vliegers, maar daar werd ik helaas ook niets wijzer.
 
Dat is inderdaad wat ik al heel wat gedaan heb, ook al veel op internet gezocht, maar het blijft helaas onduidelijk.
Dan kun je idd beter je vraag hier nog eens stellen. Des te concreter je 'm stelt, des te beter kan deze beantwoord worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: w0uter
Welkom Wouter!
 
Welkom Wouter!

De DJI Mini 2 is een prima drone om mee te beginnen. Ik heb 'm sinds een paar maanden en ben er zeer tevreden over.
 
Welkom op het forum, Wouter.
Zoals Sjakie al aangaf kan je al veel vinden als je zoekt op regelgeving of kaarten.
Kort samengevat: DJI app is niet leidend en/of up to date met de laatste NOTAMS. Zelf gebruik ik GoDrone en Aeret voor de verfijning.
GoDrone pakt vaak een cirkel rondom een NFZ, kijk je dan op Aeret dan zie dat de NFZ op coördinaten is uitgezet en vaak kleiner is. Kan net het verschil maken.


Mavic2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe
Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Welkom Wouter,
Komt me bekend voor en komt wel goed , ik ben hier ook nog maar "net " op dit mooie forum.
Ben begonnen met MJX Bugs 16 pro welke gelijk in eerste vlucht al een crash van me kreeg ..te onervaren en teveel op 't schermpje kijken.
Gerepareerd en vliegt weer maar destijds ook aangeschaft vanwege niet weten of t gaat bevallen en dan is elke euro er 1...na reparatie beviel t vliegen steeds beter en al heel snel en na veel youtube kijken werd mijn wens voor een mini 2 zo groot dat ik die net een week geleden heb aangeschaft .

Enorm blij en voor mezelf echt de juiste keuze .
Met de MJX bleef k in een onbekendere en vage (tot 2023) gevoel zitten qua gewicht (612Gram) , heb wel mijn A1/A3 bewijs gehaald maar mini 2 voelt voor mij beter en is stiller , trekt minder aandacht .Maakt ook veel mooiere, scherpe beelden .
Heb inmiddels ook filters aangeschaft en nu begint t uitproberen.
Vliegt fantastisch en maakt mooie beelden, en v.w.b. je vragen en opmerkingen over de regelgeving...daar heb je met deze mini 2 (249 gram, maar wel met camera !) minder last van.

Is voldoende over te vinden hier en via vele youtube kanalen.
Wellicht heb je wat meer geduld dan ik , de Mini 3 Pro komt uit morgen is de verwachting en dus verwachten ze op den duur meerdere 2e hands mini 2 op de markt of zelfs een daling in nieuwprijs.
Ik kon niet wachten en wilde gezien wat ze er nog voor durven te vragen liever een nieuwe , wat ik dus ook gedaan heb (fly more combo)

Succes en vooral veel plezier !
 
Hallo Wouter,
Welkom!
Goede keuze om met de mini2 te beginnen.
Later, aangezien je fotograaf bent, zou je kunnen denken aan b.v. De Mavick pro2 met Hasselblad camera eronder.
Tweedehands want nieuw zijn ze niet meer te krijgen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app