Vraag rond aanvraag vergunning om te vliegen.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

RobinM

New Member
Lid geworden
17 okt 2022
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
21
Locatie
Belgie
Hallo,

Ik ben redelijk nieuw in de drone wereld en heb een DJI Mini 2, deze is onder 250g en heb daar dus geen vergunning voor nodig.

Nu wil ik echter vliegen op het strand van Middelkerke (Boven een werf die daar bezig is. Heb ook toestemming van de aannemer, dat is niet het probleem)
Ik heb geprobeerd via DJI om daar toestemming te krijgen maar heb een bestand nodig van de gemeente zelf? Of van de luchthaven van Oostende?
Maar waar kan ik dit aanvragen?

coordinaten: 51.187996873527965, 2.813064821609672
1666028229380.png
 
Laatst bewerkt:
de website map.dronguide.be laat de gebieden duidelijk zien, vliegen zal niet gaan zonder aanvraag bij skyes.
in VLL1, 8 dagen op voorhand.....
De site FDR1.be heeft veel informatie ivm aanvraag en registratie bij skyes/droneguide
 
de website map.dronguide.be laat de gebieden duidelijk zien, vliegen zal niet gaan zonder aanvraag bij skyes.
in VLL1, 8 dagen op voorhand.....
De site FDR1.be heeft veel informatie ivm aanvraag en registratie bij skyes/droneguide
Als ik kijk op deze kaart lijkt het alsof dit gebied buiten de zone valt?
1666109920324.png
 
Alleen droneguide van skyes is de enige bron in Belgie, niet dji of enig andere app,of website.
zoals je ziet is middelkerke rood dus niet vliegen. Je kan het wel aanvragen zoals hierboven reeds vermeld.
79EE7673-8A33-43DC-84E6-366884649111.jpeg
 
zoals je kan zien op droneguide zit je wel net buiten de zone van de landingsbaan van Oostende, maar verschillende andere zones overlappen elkaar daar met verschillende tijden van activatie, andere voorwaarden van hoogte en gewicht....