Dan ben je niet erg consequent met je aanschaf.an Xiaomi-telefoons is aangetoond dat ze uw browsegeschiedenis op het web volgen, ongeacht de browser die u gebruikt, uw zoekopdrachten van zoekmachines loggen, uw locatie bewaken en hoe u met de telefoon omgaat. Al deze gegevens worden vervolgens verzonden naar beveiligde servers in Singapore en Rusland via door Peking gehoste webservers.
Het is juist DJI die nogal een discutabele reputatie heeft op gebied van veiligheid.
Dit is ook de reden dat je de DJI Fly app niet meer vindt op de playstore.
Politie kan niet uitsluiten dat data van DJI-drones op Chinese servers belandt
De Nederlandse politie kan 'niet uitsluiten' dat data over dronegebruik bij de Chinese overheid belandt. De politie zette dit jaar volgens onderzoek van Trouw en Investico zeker duizend keer drones in van het Chinese bedrijf DJI, en gebruikt daarbij soms de commerciële beheerders-app.
tweakers.net
Persoonlijk zal het mij worst wezen waar mijn data heen gaat. Liever naar China [ver weg] dan naar één andere marketing machine van de EU. Mijn Xiaomi [ in 2021 swerelds grootste smartphone fabrikant ! ] doet het al jaren prima op AL mijn drones, en heb nog nooit een chinees aan de lijn gehad
Laatst bewerkt: