Wa verzekering voor de amateur vlieger

Discussie in 'Regelgeving, ROC(-light) en verzekeringen' gestart door Slingeraar, 14 jul 2017.

1. Slingeraar

Slingeraar Member

Lid geworden:
    9 sep 2016
    Leuk Bevonden:
    5
    Voor een hobby vlieger is het moeilijk om je drone te verzekeren kijk maar eens naar de reactie van mijn verzekeraar.Ik heb een wa verzekering Kijk maar eens naar de reactie van de verzekeraar:
    Helaas zijn er geen verzekeringsmaatschappijen in Nederland die op dit moment een verzekering voor een drone aanbieden. Vliegen met een drone is dus voor eigen risico. Mocht u wel een schade maken dan kunt u deze altijd bij ons melden en per schade wordt dan gekeken of dit onder de dekking valt.

Met vriendelijke groet,

E. (Ellen) Vuijk - Van 't Wout

2. Marcel Miog

Marcel Miog Member

Lid geworden:
    11 nov 2016
    Leuk Bevonden:
    5
    Volgens mij is het niet helemaal waar... ben ook wel op zoek, bij Univé is een mogelijkheid onder de WA verzekering

3. Slingeraar

Slingeraar Member

Lid geworden:
    9 sep 2016
    Leuk Bevonden:
    5
    Ontzettend bedankt!

4. BadBert

BadBert Member

Lid geworden:
    7 jul 2017
    Leuk Bevonden:
    2
    Delta Loyd heeft in de normale WA verzekering standaard al het vliegende modelspul opgenomen tot 25 kg (ook drones).

je kunt zelfs schade aan je eigen drone verzekeren, hier zitten 2 "MAAR"en aan:
    - de drone heeft foto of video apparatuur aan boord
    - de drone wordt niet bedrijfsmatig gebruikt.

In dat geval kun je een "buitenshuis" pakket afsluiten wat een toevoeging is op je inboedelverzekering, en dan is schade aan je eigen drone (verlies is uitgesloten), ook verzekerd! (dit pakket heb ik ook overigens).

5. Slingeraar

Slingeraar Member

Lid geworden:
    9 sep 2016
    Leuk Bevonden:
    5
    Ontzettend bedankt

6. BadBert

BadBert Member

Lid geworden:
    7 jul 2017
    Leuk Bevonden: