Wa verzekering voor de amateur vlieger

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Slingeraar

Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
34
Waarderingsscore
5
Punten
8
Leeftijd
66
Locatie
Spijkenisse
Website
drone-veilig.jouwweb.nl
Voor een hobby vlieger is het moeilijk om je drone te verzekeren kijk maar eens naar de reactie van mijn verzekeraar.Ik heb een wa verzekering Kijk maar eens naar de reactie van de verzekeraar:
Helaas zijn er geen verzekeringsmaatschappijen in Nederland die op dit moment een verzekering voor een drone aanbieden. Vliegen met een drone is dus voor eigen risico. Mocht u wel een schade maken dan kunt u deze altijd bij ons melden en per schade wordt dan gekeken of dit onder de dekking valt.


Met vriendelijke groet,

E. (Ellen) Vuijk - Van 't Wout

 
Volgens mij is het niet helemaal waar... ben ook wel op zoek, bij Univé is een mogelijkheid onder de WA verzekering
 
Delta Loyd heeft in de normale WA verzekering standaard al het vliegende modelspul opgenomen tot 25 kg (ook drones).

je kunt zelfs schade aan je eigen drone verzekeren, hier zitten 2 "MAAR"en aan:
- de drone heeft foto of video apparatuur aan boord
- de drone wordt niet bedrijfsmatig gebruikt.

In dat geval kun je een "buitenshuis" pakket afsluiten wat een toevoeging is op je inboedelverzekering, en dan is schade aan je eigen drone (verlies is uitgesloten), ook verzekerd! (dit pakket heb ik ook overigens).
 
Delta Loyd heeft in de normale WA verzekering standaard al het vliegende modelspul opgenomen tot 25 kg (ook drones).

je kunt zelfs schade aan je eigen drone verzekeren, hier zitten 2 "MAAR"en aan:
- de drone heeft foto of video apparatuur aan boord
- de drone wordt niet bedrijfsmatig gebruikt.

In dat geval kun je een "buitenshuis" pakket afsluiten wat een toevoeging is op je inboedelverzekering, en dan is schade aan je eigen drone (verlies is uitgesloten), ook verzekerd! (dit pakket heb ik ook overigens).
Ontzettend bedankt