waar scancam drone kopen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Jeetje, ik zie het nu pas, ik heb me laten verrassen door de tekst Topic Starter. Ik snap het nu pas. Sorry, ik ben al 48 jaar;););)

Ik volgde het zelf niet, vandaar dat ik het nodig voelde te zeggen dat ik geen vraag dom genoemd had. Daarna ging het kwartje rollen :p
 
Graag wilde ik alleen weten waar ik een dergelijke drone kan kopen. Het lijkt erop dat ik verder ben geholpen. Dank je wel allemaal.
Nou, graag gedaan. (Was niets meer dan beetje gevonden woorden in Google intikken..)

Succes ermee.
 
Ik volgde het zelf niet, vandaar dat ik het nodig voelde te zeggen dat ik geen vraag dom genoemd had. Daarna ging het kwartje rollen :p

Nee joh, je ziet het verkeerd, jij hebt niets verkeerds gezegd!!! Ik voelde mijzelf dom om niet te weten waar TS voor stond. Had geen idee dat dat voor topic-starter stond. Ik zag jouw antwoord ‘Topic Starter’ als afzender. Vandaar. Beetje raar allemaal maar heb het gewoon verkeerd gelezen verder niets hoor


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Sorry dat ik zo laat reageer. Ik ben druk geweest met van alles en nog wat. En eerlijk gezegd ben ik het dronetopic vergeten.Veel aan het hoofd.

Ik ben gekomen op de volgende drone:
md4-200: Entry-level UAV for Aerial Photography and Inspection

Nu de hangar(s) nog. Volgens wat ik heb gelezen zijn ze nog niet in productie. Maar dat laatste weet ik niet zeker. Ik heb het aan fabrikant prodelox voorgelegd en ik verwacht binnenkort antwoord.

@B-drone
Ik ben het helemaal met jou eens. Dergelijke gedetailleerde informatie verstrekken over waar het land zou zijn, hoe groot het is e.d., is totaal niet relevant voor het beantwoorden van de vraag.

@PLJ
Het is wel de bedoeling dat het hele terrein bewaakt wordt. En het terrein is op dit moment ook van veel kanten te benaderen. Dat is op zich jammer. Nu is het benaderen zonder gezien te worden geen eenvoudige zaak en een hachelijke onderneming.

En zonder drone is het mijns inziens ondoenlijk om het hele terrein minutieus te bewaken als je niet een heleboel camera's installeert. Dat laatste vind ik een dure aangelegenheid en is volgens mij ook niet praktisch. Daarom zie ik wel wat in het gebruik van drones. Lijfelijke/menselijke bewaking zal ook aanwezig zijn op het terrein.

Graag wil ik ook gebruik maken van sensoren. Maar ik weet op dit moment niet hoe het voor de drone duidelijk wordt waar mensen zijn en dus waar hij naartoe moet. Deze vraag heb ik vandaag voorgelegd aan de makers van de md4-200

De beelden van de drone(s) moeten ook zichtbaar zijn op vele mobiele telefoons. Jij noemt raspberrys. Zijn deze beter dan bijv. een samsung galaxy of iphone?

Als ik meer weet m.b.t. het gebruik van bewakingsdrones en hoe dit eruit kan gaan zien, dan laat ik het jullie horen.

Dank je wel.

De TS ;-)
 
Met dit verhaal klinkt een set IoT computertjes (met camera, internet, en iets als zonnepaneeltje) mogelijk beter te doen dan een drone. Maar goed, je bent zo te zien een stap verder. Succes!
 
Ik ben helemaal geen stap verder. Ik denk maar wat en ik ben zoekende.

Wat zijn lot-computers?
 
Ik ben helemaal geen stap verder. Ik denk maar wat en ik ben zoekende.

Wat zijn lot-computers?
Internet of things. Gewoon, computers met een simkaart en wat sensors. Normaliter zo klein als een pakje peuken.
 
Internet of things. Gewoon, computers met een simkaart en wat sensors. Normaliter zo klein als een pakje peuken.
En vaak al vanaf een paar tientjes per stuk te koop. Bijvoorbeeld Raspberry Pi of Arduino.

Maar voor "eye oh tea" (dus niet "lot" maar "iot", met twee hoofdletters, ofwel "IoT") daar is dit het forum niet echt voor.

Nogmaals succes.
 
Laatst bewerkt:
Ook al is het een zeer uitgebreide vraag, ik blijf dit topic toch volgen. Ik heb er zeer weinig verstand van, maar ik gok erop dat er één of andere High-powered zendmast zou moeten komen, want met verschillende hotspots wordt het alsnog een duurder project.
 
Ook al is het een zeer uitgebreide vraag, ik blijf dit topic toch volgen. Ik heb er zeer weinig verstand van, maar ik gok erop dat er één of andere High-powered zendmast zou moeten komen, want met verschillende hotspots wordt het alsnog een duurder project.
Het kan ook via GSM. Hiervoor zijn 4G gateways te koop. En ja, hier zit natuurlijk ook een prijskaartje aan.
 
Iot-computers kunnen dus sensoren zijn met internet en camera die hun signalen draadloos doorgeven aan raspberry's? En dan in combinatie met het gebruik van een drone klinkt het helemaal mooi.

En zo'n zendmast (mocht het bestaan) is dan net als gsm ook draadloos communiceren maar dan binnen het eigen draadloze netwerk? Of zie ik dat verkeerd? Een 4G gateway vind ik ook het overwegen waard. Ik hoop dat het een beetje betaalbaar is en voldoende bereik heeft.

Fijn dat jullie met mij meedenken.