Waarom nog steeds calibreren?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Bram71

New Member
Lid geworden
19 sep 2021
Berichten
19
Waarderingsscore
11
Punten
3
Locatie
Kennemerland
Hallo leden,

waar ik mij over verbaas is, dat Tomtom's en andere navigatie apparaten na een tiental seconden automatisch een FIX hebben (met minimaal 3 satelieten) zodat je kan gaan rijden en de Navigatie weet waar je je op dat moment bevindt....de tegenwoordige drones, (althans die ik ben tegen gekomen tot 500 euro of zo, ook mijn eigen GeNii Reely mini)....moeten nog steeds met de hand bij elke start eerst horizontaal en daarna verticaal worden gedraaid om (naar ik aanneem) een FIX te hebben...kunnen ze dat nu niet automatisch laten werken, zodra je de Drone aanzet ??

Of hebben duurdere drones van DJI en zo, dat wel?
 
.de tegenwoordige drones, (althans die ik ben tegen gekomen tot 500 euro of zo, ook mijn eigen GeNii Reely mini)....moeten nog steeds met de hand bij elke start eerst horizontaal en daarna verticaal worden gedraaid om (naar ik aanneem) een FIX te hebben...

Nee, dat is compas callibratie.

Werkt met mijn GPS fietscomputer precies eender.

Als je ergens een GPS fix hebt gehad en dan de zaak uitzet om vervolgens de zaak wat kilometers verder weer aan te zetten dan duurt een GPS fix soms wat langer.

De technische details boeien me verder niet echt maar hier is meer info:


 
Mijn DJI mini 2 locked automatisch.
Duurt soms 10 of 20 seconden, maar hij is nog altijd sneller dan onze TomTom in de auto...