Wandeling met de DJI Neo op een winderige dag

cappellen

Active Member
Lid geworden
11 mei 2018
Waarderingsscore
230
Punten
43
Vandaag een wandeling gemaakt in Ottoland met de DJI Neo om eens uit te proberen. Het begon niet al te best in een winderig weiland waar de Neo al snel een keer neerstorte en waar ik mijn best moest doen te voorkomen dat hij boven een sloot ging hangen. Best spannend in het begin zo'n drone waar je zo weinig controle over hebt. Bij gebruik van een remote lijkt de Neo een redelijk normale drone, zij het erg licht en dus wind gevoelig met vrijwel continu wind waarschuwingen. Toch kon ik hem naar 80m hoogte brengen zonder dat hij weggeblazen werd. Wat op mij tot mijn verrassing het meest indruk maakte is dat je de drone zo snel in de lucht kan krijgen en dat hij dan gewoon mee vliegt en wat opnames maakt van de omgeving waar je dan in loopt. Ik moet de standaard instellingen waarschijnlijk nog wel een beetje tweaken, iets hoger en iets verder van me afvliegen geeft een mooier overzicht. Het gebruik van de telefoon is vooral storend omdat het teveel tijd kost en naast de instellingen weinig extra's toevoegd. Ik moest iedere keer twee keer contact maken met de drone omdat de eerste poging asltijd mislukte. Aan het eind van de wandeling was ik behoorlijk enthousiast over de drone en de drie batterijen waren veel te snel leeg. Vooral de follow mode door het hoge gras/riet was indrukwekkend. Was alles dan zo super, nee een raar probleem is dat de drone meld dat de batterij leeg is nadat hij al geland is. Zo'n ongecontroleerde landing kan makkelijk verkeerd uitpakken. Ik zag de drone een keer tijdens de landing richten een sloot driften. Hopenlijk wordt dit in een volgende firmware update verbeterd. Al met al ben ik nu wel enthousiast over de Neo, die ik zelf heb gekocht.

Ik denk dat als het niet zo hard waait, de beelden veel stabieler zijn. Het weegt natuurlijk niet veel.

• Leuk
Waarderingen: cappellen
Ik denk dat als het niet zo hard waait, de beelden veel stabieler zijn. Het weegt natuurlijk niet veel.
Ja, en als het niet regent wordt t'ie niet nat.

Laatst bewerkt:
Ja het viel mij na enig gebruik ook erg mee. Zelfs het zijwaarts volgen waarbij de drone continu scheef hangt geeft nog best een goed beeld

Een volgende wandeling met de Neo, maar nu met minder wind. Ik heb de Neo nu wat verder weg laten vliegen en een beetje hoger. Dedrone beelden van grotere hoogte zijn met een mini4pro gemaakt.

• Leuk
Waarderingen: TheLittle
Mooie beelden, bedankt voor de praktijk video. Hoeveel minuten vliegtijd kreeg je uit de batterijen?

Dat heb ik niet zo bijgehouden omdat ik steeds maar 1min of minder vloog, dat gaat namelijk heel makkelijk met de Neo. Bij deze lsstste wandeling van 10km heb ik bijna 2 batterijen stroom verbruikt

Ik heb vandaag, van dichtbij, iemand zien vliegen met de Neo.
Ik zal hem nooit (!!!) kopen. Ik vind hem een vreselijk irritant geluid maken.
Kan me heel goed voorstellen, als omstanders hier op gaan reageren.

Als je het geluid erg irritant vind dan inderdaad niet kopen. Voor wat betreft de omstanders is de oplossing simpel niet vliegen met omstanders in de buurt. Omdat je over het algemeen maar heel kort met de Neo vliegt ( 1min) is dat ook heel makkelijk te doen.

Daarom koop ik ook geen ferrari , die maken ook zo,n herrie .

• Haha
Waarderingen: Sjakie