Warme batterij Phantom 4

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Benno

Member
Lid geworden
2 feb 2021
Berichten
35
Waarderingsscore
8
Punten
8
Leeftijd
66
Locatie
Nijmegen
Website
www.bennoneeleman.com
Hallo allen,
Het valt mij op dat de accu's van mijn Phantom 4 pro warm zijn als ik ze niet gebruik.
Is dat normaal ? Het was me niet eerder opgevallen.
Dank voor reacties !
 
Ik heb zelf geen Phantom 4, maar het zou met het ontladen van een slimme accu te maken kunnen hebben. Dus dat de accu tot een veilige waarde ontlaadt door warmte te genereren.
 
Ik heb een Phantom 3 Standard en daarvan ontladen de accu's ook vanzelf maar ze worden niet warm. Dat zou kunnen liggen aan een ander type accu.....dan van de Phantom 4.
 
  • Leuk
Waarderingen: Benno
Hoe dan ook moeten de slimme accu's hun energie kwijt bij het automatische ontlaadproces. Het omzetten van deze opgeslagen energie naar warmte is de enige (in ieder geval de makkelijkste) manier waarop dat kan. Elke Phantom 3 accu bevat ongeveer 15,2V * 4,480Ah =~ 68Wh energie. Als zo'n accu tot de helft ontlaadt, dan moet deze dus ongeveer 34Wh aan energie kwijt.

Stel dat dit ontlaadproces 3 dagen = 72 uur duurt (voor het gemak, ik weet niet precies hoe lang het echt duurt), dan genereert de accu in die drie dagen op elk moment 34Wh / 72h =~ 0,5W aan warmte. Dat is niet heel veel, maar zou je wel kunnen voelen. De handleiding van de Phantom 3 Intelligent Flight Battery geeft het zelfs aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Benno
We praten hier toch over de Phantom 4 Battery. Dat zijn toch echt andere Lipo’s hoor. Gebruik jij originele lipo’s Benno ?
Iets zegt mij dat het crashen van jou ph4 hier ook in mee speelt namelijk. Een warme accu tijdens geen bedrijf is niet normaal.


Litchi en FCC Daar bereik je pas afstanden mee
 
Ja hoor, we hebben het over de Phantom 4 Pro met originele batterijen.
De Ph4 die gecrashed is ligt in een Noors fjord. De warme batterijen zijn van een later gekochte Ph4 Pro
 
Bij mijn Mavic Pro heb ik dit ook eens opgemerkt, zal auto-ontladen zijn idd