Wat is 'boven' iemand vliegen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
20 aug 2019
Berichten
98
Waarderingsscore
27
Punten
18
Leeftijd
71
Locatie
Waalwijk
Website
www.youtube.com
Ik ga morgenavond een persoon filmen die over een paadje in een grasperkje loopt. Op ca 2,5 m hoogte en ook voor deze persoon. Rondom wel woningen, maar ik ga niet hoger dan 2,5 m en dan ca. 2 m voor die persoon. Volgens mij vlieg ik dan niet boven een mensenmenigte (slechts 1 persoon en er niet boven), niet boven aaneengesloten bebouwing (namelijk boven een paadje in een grasperkje). Het enige waar ik boven vlieg, is dat paadje.
Mijn gevoel zegt me dat dit mag, want ik vlieg niet BOVEN een verboden iets. Klopt dat?
 
Laatst bewerkt:
Zolang je niemand raakt, klopt dat.
Raak je per ongeluk een takje en verlies je daardoor de controle over je drone en raak je daardoor de persoon, dan was je tòch te dicht bij. Althans, zo zal de verzekering er over denken, mocht het vervolgens tot verzekeringswerk leiden.
Dat zijn al 3 voorwaarden waaraan allemaal voldaan moet worden, wil het voor je "mis" gaan. Gewoon doen, dus. Bespreek de risico's met de betreffende persoon en benoem vervolgens alle voordelen (mooie beelden van hem of haar zelf, bijvoorbeeld) en er zal niks aan de hand zijn
 
Ik zeg het volgende niet met 100% zekerheid..

Wanneer je commercieel gaat vliegen moet je 50m afstand houden. Als je voor jezelf vliegt moet je zelf kunnen inschatten hoe en wat je doet!?
 
Again, als je iets of iemand raakt, dan was je te dicht bij.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr