wat vinden jullie van dit bericht?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
17 jan 2018
Berichten
27
Waarderingsscore
9
Punten
3
Locatie
Overberg
op de site: mavic pilots. ook een forum alleen dan van mavic vond ik dit bericht:

floyd:
I'm pissed because I see the Mavic Air introduction as classic market manipulation by DJI, and they're pointing the manipulation straight at Mavic owners. Again, this is all my humble opinion, but DJI intentionally made the Air so close in specs and features to the Mavic Pro so Mavic Pro owners will sell their Mavics and purchase the new Air. And if someone is in the market for a new drone, the Air is the logical choice. So DJI captures both the current Mavic Pro owner market AND the new buyer market.

Then, once everyone jumps ship to the Air, I'm sure DJI will strategically introduce the Mavic Pro II or Mavic Air Pro (or whatever they decide to call it) so folks who have a six-month old Air will be tempted to buy the Mavic Pro II.

I realize DJI is in business to make money and all that blah, blah blah. But I feel like DJI has just kicked me and other Mavic Pro owners in the balls (or crotch).

Please understand these are my simple thoughts and observations. Please don't hate on me!

Your thoughts.


voor degene die niet goed in engels zijn:

floyd:
Ik ben pissig omdat ik de Mavic Air-introductie zie als een klassieke marktmanipulatie door DJI, en ze wijzen de manipulatie rechtstreeks naar de eigenaars van Mavic. Nogmaals, dit is allemaal mijn bescheiden mening, maar DJI heeft met opzet de Air zo dicht in specificaties en functies gemaakt voor de Mavic Pro, zodat eigenaars van Mavic Pro hun Mavics zullen verkopen en de nieuwe Air zullen kopen. En als iemand op de markt is voor een nieuwe drone, is de Air de logische keuze. Dus DJI vangt zowel de huidige Mavic Pro-eigenaarsmarkt als de nieuwe kopersmarkt.

Als iedereen vervolgens naar de lucht springt, weet ik zeker dat DJI de Mavic Pro II of Mavic Air Pro strategisch zal introduceren (of hoe ze het ook noemen) zodat mensen met een zes maanden oude Air in de verleiding komen om te kopen de Mavic Pro II.

Ik besef dat DJI bezig is om geld te verdienen en al die blabla, blabla. Maar ik heb het gevoel dat DJI me en andere Mavic Pro-bezitters in de ballen (of kruis) heeft geschopt.

Begrijp alsjeblieft dit zijn mijn simpele gedachten en observaties. Haat me alsjeblieft niet!

Uw gedachten.



vinden jullie de mavic air ook een bedreiging of stelt deze man zich aan?
misschien vinden jullie dit een raar bericht, maar ik wil weten wat jullie hiervan vinden...
 
Nou ja hij heeft misschien gelijk maar dji moet ook geld verdienen

Verzonden met mijn klapmobiel
 
Beetje vreemde reactie van die Floyd. Je kunt DJI niet kwalijk nemen dat ze met een nieuwe kleine drone op de markt komen, er zit nu eenmaal veel groei in dat segment. Daarnaast vind ik de Mavic Air eerder een vervanging voor de Spark dan voor de Mavic Pro. En tot slot: niemand verplicht Mavic Pro-eigenaren toch om de Air te kopen? Als ik een Mavic Pro had dan zou ik er in ieder geval nog steeds happy mee zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: peter schuiling
Je hebt wel gelijk ik ben nog altijd gelukkig met de mavic pro en dji is een bedrijf geen hobbyist

Niet dat ik wat tegen hobbyisten heb

Verzonden met mijn klapmobiel
 
Je hebt wel gelijk ik ben nog altijd gelukkig met de mavic pro en dji is een bedrijf geen hobbyist

Niet dat ik wat tegen hobbyisten heb

Verzonden met mijn klapmobiel
 
Per ongeluk twee keer geplaatst dat gebeurt vaker

Verzonden met mijn klapmobiel
 
Beetje vreemde reactie van die Floyd. Je kunt DJI niet kwalijk nemen dat ze met een nieuwe kleine drone op de markt komen, er zit nu eenmaal veel groei in dat segment. Daarnaast vind ik de Mavic Air eerder een vervanging voor de Spark dan voor de Mavic Pro. En tot slot: niemand verplicht Mavic Pro-eigenaren toch om de Air te kopen? Als ik een Mavic Pro had dan zou ik er in ieder geval nog steeds happy mee zijn.
Ik vind het helemaal niet zo'n vreemde reactie. Ik reageer zojuist op een andere post met dezelfde gedachte, dat ik dus het idee heb dat er achter het op de markt brengen van nieuwe elektronische apparaten een marketing strategie zit.
Een commercieel bedrijf dit kwalijk nemen snijdt geen hout, ze bestaan immers om zo veel mogelijk te verdienen. Het helpt wel om je hier als consument van bewust te zijn, dat scheelt wat frustratie. Kijk b.v. een tijdje geen folders als je net een nieuw apparaat hebt gekocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Het is gewoon het business model dat Steve Jobs groot gemaakt heeft. Creëer je eigen vraag, dat werkt! Prima strategie van DJI.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
t's altijd dat gevoel he, je heb iets moois gekocht, voor jouw de top... en dan komt er een "kleiner model" wat vervolgens dezelfde of zelfs betere functies heeft...tja
dat is is buisnis, maar ik begrijp het gevoel wel :)
Vind het overigens ook, dat de Mavic Air eerder een vervanging voor de Spark dan voor de Mavic Pro is.
vraag me af wat i doet als het waait ! vooral bij ruk winden.

In de praktijk blijkt dat de theorie niet altijd gelijk is aan de praktijk ;)

Goed weekend!
 
Ik ben het niet met de stelling eens. De mavic air is inderdaad eerder een opvolger van de spark dan van de mavic pro. Heeft de air werkelijk zoveel betere eigenschappen dan de pro? Het zal zich nog moeten bewijzen dat wat de pro wel al gedaan heeft.
Ik zie de air eerder als meenemen als je even weg gaat en misschien gaat filmen en de pro neem je mee als je echt alleen gaat filmen

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Ben het ook niet met de stelling eens.

Het is:

Spark: instapper
Air: beter
Pro: best

Ja de air heeft bepaalde dingen die de pro niet heeft maar dat komt gewoon omdat de pro kleine 2 jaar oud is en de air is nieuw ontwerp.

Een kia picanto van 2016 heeft misschien bluetooth ondersteuning, en je ooit duurdere bmw uit 2012 niet.

Verschil in de drone wereld is net als met gsm,s het gaat sneller.

De pro kan nog steeds verder vliegen, stabieler vliegen, minder storing gevoelig etc.

En ja de pro 2 heeft zal de air op alle vlakken voorbij gaan, maar je kan niet verwachten dat de max opties van een tussen model telkens nergens een betere optie heeft dan het duurste model dat al ouder is.

Ik ben een echte modelvlieger vlieg ook met 3d kisten van 2.7 meter en 120cc.
En kijk rond naar een leuke camera drone. Maar de pro heeft voor mij meer voordeel dan de air.

Theorie bereik is:
2km spark
4km air
7 km pro.

Maar met opstakels soms de helft. Dan vind ik de pro toch wel lekker.

Dji creeert vraag en dat doen ze gewoon goed.
We leven in een economie van hebben hebben hebben.

Hoewel de air in de basis de mindere drone is maar hem toch nieuwere techniek mee te geven zullen er ook velen de air kopen naast de pro.

Zouden ze de air nergens beter laten zijn dan is die markt minimaal. Uiteindelijk wil men gewoon veel drones verkopen vergeet dat niet, is gewoon een bedrijf.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een hele poos getwijfeld tussen de Platinium en de Air, uiteindelijk gekozen voor de Air en tot nu toe, zeker geen spijt van. De Mavic Pro II is al lang aangekondigd, maar nog geen helderziend oog, die daar een datum kan op kleven. Van de geruchten zouden ze de camera en gimball van de Phanthom gaan inplementeren, zouden ze..Het blijft gissen totdat ie beschikbaar komt. En zoals hier al vermeld, gebruiken ze de Mac strategie in hun opzet. Maar het is de consument die zal bepalen of het een succes story zal worden.
 
t's altijd dat gevoel he, je heb iets moois gekocht, voor jouw de top... en dan komt er een "kleiner model" wat vervolgens dezelfde of zelfs betere functies heeft...tja
dat is is buisnis, maar ik begrijp het gevoel wel :)
Vind het overigens ook, dat de Mavic Air eerder een vervanging voor de Spark dan voor de Mavic Pro is.
vraag me af wat i doet als het waait ! vooral bij ruk winden.

In de praktijk blijkt dat de theorie niet altijd gelijk is aan de praktijk ;)

Goed weekend!
Bij harde wind houdt de air het opmerkelijk goed.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben het niet met de stelling eens. De mavic air is inderdaad eerder een opvolger van de spark dan van de mavic pro. Heeft de air werkelijk zoveel betere eigenschappen dan de pro? Het zal zich nog moeten bewijzen dat wat de pro wel al gedaan heeft.
Ik zie de air eerder als meenemen als je even weg gaat en misschien gaat filmen en de pro neem je mee als je echt alleen gaat filmen

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
Niet mee eens. Het enige echte belangrijke belangrijke dat de Pro boven de air heeft is Ocusync. Ik hoop echt dat de Air II dit ook krijgt. Ocusync is op dit moment eigenlijk de enige reden dat ik twijfel of ik er goed aan heb gedaan om voor de Mavic Air te kiezen.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app