Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jaco.47

New Member
Lid geworden
30 jun 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
76
Locatie
Zuid-Holland
Hallo dronepilots,

Ik heb sinds een half jaar de DJI Phantom 3 SE. Van begin af aan lukt het me niet om de drone verder te laten vliegen dan 200 meter. Meestal komt hij niet verder dan 50 meter en krijg ik "weak signal" te zien en even daarna "signal lost". Terwijl de GPS 12 aangeeft.

Van alles geprobeerd. Youtube filmpjes bekeken over het van CE naar FCC zetten. Zonder succes.
App opnieuw geinsalleerd. Andere versie....zonder succes.
Een Range Extender gekocht. Toen vloog hij exact 1 keer 700 meter! Daarna is dit niet meer gebeurd, dus Range Extender is ook zonder succes.

Hij gaat 100 meter hoog en vaak maar een paar meter tot 50 meter bij me vandaan. Dit is voor mij onacceptabel. Filmen heeft geen zin.

Hij staat niet in de beginnersstand en de distancelimit staat uit.

Heeft iemand een oplossing? Ik weet het niet meer.

Vriendelijke groeten,
Jaco
 
volgens mij hebben alle phantoms daar last van.
ik krijg ook ieder vlucht deze meldingen.
ben er inmiddels een beetje aan gewend geraakt.

Im had bij Droneland geïnformeerd, omdat in de specificaties 1000 meter staat.
Maar zij gaven aan dat in de praktijk maar 100 m van over blijft, onder goeie omstandigheden.

Marcel
 
100 meter is wel erg weinig, ik heb een phantom 3 gehad en nu een 4 en met beide kom ik rond de 1600 meter, wel open veld, gebouwen zijn een beperkende factor, evenals het aantal wifi signalen in de buurt
 
Je weet dat je (privé) niet hoger mag dan 120 en niet verder dan dat je de drone kunt zien, toch?

Snap dit misschien minder is dan verwacht (maximum afstand met mijn Spark met alleen wifi, geen ander wireless protocol is rond de 500m met beste omstandigheden en zicht), maar ja.

Verzonden met mijn ONEPLUS A5000 en de Dronepilots.nl app