Wedstrijdje

  • Onderwerp starter Dennis Mengerink
  • Startdatum
Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
D

Dennis Mengerink

Guest
Dag allemaal,

uiteraard hebben jullie (vrijwel) allemaal naar 'Dronemasters' zitten kijken en het interesseert mij vrij weinig wat jullie van het programma vonden maar ik heb alle afleveringen gekeken en vind het wedstrijdgevoel wel erg leuk.

Kunnen wij hier niet een soortgelijk dingetje doen om het forum wat op te vrolijken?
Gewoon omdat het kan, in moderne woorden? Meedoen is belangrijker dan winnen zeg ik maar.
Juist als je een willekeurige opdracht krijgt ga je je meer verdiepen in hoe of wat.
Laten we het maar houden op dronepilots-masters, als dat mag van Wiebe uiteraard.
Ik sta er in ieder geval achter, wie ook?
De meeste likes wint of zo? Ik noem maar een optie. Een uitdaging is altijd leuk toch?

Als Wiebe het goed vindt ben ik de eerste deelnemer, wie volgt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Travel and Drones
Ik ben geen pessimist , maar denk, dat er toch weinig animo zal zijn voor een spelletje verwant aan de Dronemasters .
Geef mij maar een meeting met een aantal piloten, zoals eerder georganiseerd, met een thema.
Wat me ook leuk lijkt is, meer kennis over je drone te krijgen van ervaren vliegers, want eigenlijk bij de aankoop is het advies zeer summier te noemen.
Kortom je kunt nog meerdere thema’s bedenken voor een meeting.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Wedstrijdelement vond ik binnen een verder slecht uitgevoerd (en zelfs uitgezonden, met een na laatste aflevering twee keer en daarna met een gemiste aflevering de finale!) ook wel lollig. Maar dan vooral de delen met dronebehendigheid, vooral later in de serie (bier op een tafeltje brengen in eerste aflevering was belachelijk). Beoordelen op filmpjes of zelfs foto's doet mij niet zoveel, omdat ik zelf daarvoor ook niet per se vlieg.

Dus wat dan? Op een meeting (zoals die van afgelopen weekend door Drone Fanatics groep op Facebook/WhatsApp bij Geertje's Hoeve nabij Utrecht?) een keer een parkoers uitzetten en dat verschillende aanwezigen laten vliegen en dan op tijd? Dat lijkt me best geinig, ja.
 
Een Meeting organiseren ga ik niet meer aan beginnen, heb ik al gedaan en vrijwel geen opkomst. We bleven met 5 man over in plaats van 15.
Hij gaat er mij om dat we hier op het forum een opdracht opstellen. Laatst een oproepje geplaatst om foto's/videos te plaatsen over de droogte en dat is ook aardig gelukt dacht ik.
Gewoon een topic met een praktijkgedeelte is de bedoeling, met iedere 2 maand een andere opdracht, wedstrijd gedeelte kun je over twijfelen maar vind ik niet belangrijk.
Er wordt hier enorm veel op het toetsenbord gerammeld en dat is ook geweldig. Maar ik zou graag nog meer beeldmateriaal zien.

Oftewel de handjes uit de mouwen steken en lekker naar buiten met een doel!
 
Een thema met zons opgang en ondergang lijkt me ook leuk. Heb voldoende materiaal in de laatste weken verzameld in de Dordogne.
 
Ik duik regelmatig in Thorn. Dus ken het daar wel zo'n beetje.
Nu dus eerst naar -10 duiken om vervolgens naar 130 te stijgen
zons op en ondergangen zijn vaak de moeite waard om op de gevoelige plaat vast te leggen. Als avondmens zal dat voor mij dan vooral de zonsondergang worden ;);)
Marcel