Wel of geen flight controller nodig voor bicopter?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

LeoG

New Member
Lid geworden
12 apr 2021
Berichten
8
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
51
Locatie
Regio Tilburg
Hoi,

Ik ben een bicopter aan het bouwen waarvoor ik modellen heb gekocht die geprint kunnen worden.

Ik heb onderstaande flight controller besteld.
Ik vraag me eigenlijk af of ik deze nodig heb. Ik zie nergens iets dat er accelerometers of gyro's inzitten.
De beschrijving van het model geeft ook geen losse IMU aan.

Klopt het dan dat als ik een BEC inbouw ipv de flight controller en een zender koop die programmeerbaar is hetzelfde bereikt kan worden als met deze on-board flight controller of zit in deze flightcontroller wel iets van een IMU?


flight controller.JPG

mvg,

Leo
 
Hey Leo,

alle betaflight controllers hebben een vorm van IMU. Het minimale wat je nodig hebt is een Gyroscoop (meet rotatiesnelheid om een as) anders kan hij nooit de drone stabiliseren. Sommige flightcontrollers hebben ook een accelerometer, die heb je "extra" nodig als je ook een horizon-mode of angle-mode wil kunnen gebruiken.

Voor alleen full-manual heb je met betaflight alleen een gyro nodig. Stick input is direct proportioneel aan hoekverdraaiing per seconde in een specifieke as.

de omnibus F4 AIO heeft volgens mij een MPU6000.

Als je met BEC en ontvanger zou werken, vlieg je een volledig ongestabiliseerd systeem. Tenzij je exact weet wat je doet wordt het echt heel ingewikkeld, dit lijkt me niet de bedoeling.

groeten
 
Hoi Jeroen,

Bedankt voor de reactie. Dan ga ik in eerste instantie voor de flight controller, als ik ooit kan vliegen is het misschien leuk het zonder te proberen.

mvg,

Leo
 
  • Leuk
Waarderingen: kwabratseur