wel of geen smart controller

hansenn

Active Member
Lid geworden
18 jan 2023
Waarderingsscore
77
Punten
28
Leeftijd
58
Een kennis van mij is van plan een mini 3 pro aan te schaffen maar wil een gewone remote controller RC-N1 erbij ipv de duurdere smart controller. Het geld wat hij hiermee bespaart kan hij dan weer besteden aan een fly more combo.
Wat zijn de eventuele nadelen/beperkingen van de gewone controller tov de smart controller?
Hij heeft wel een goede telefoon (iphone 14) om als beeldscherm te dienen.

• Leuk
Waarderingen: VisioAer
Enigste nadeel wat ik vindt van de rc-n1 is je mobiel plaatsen op de remote , verder is hij gelijk in bediening .
Of dit nu echt een nadeel is ?
Je heb nog een optie ,is wat duurder Goggles met motion controller.

Deze ervaring wil ik met eenieder die een Mavic 3 Classic wil aanschaffen delen: zo'n set kost ca. 1400 euro en je krijgt er een smartcontroller (die zonder externe antennes) bij die met de drone veel problemen geeft! Als je ermee wilt gaan filmen blijkt het beeld vaak geheel weg te vallen en dan moet je maar wachten tot die het weer doet. De controller meldt je in zoń geval: "try again". Dat instabiele beeld maakt deze drone/controller combinatie voor een filmer waardeloos. Ik ga nu proberen samen met de leverancier dit gebrek op te heffen en zal iedereen op de hoogte houden.

Een kennis van mij is van plan een mini 3 pro aan te schaffen maar wil een gewone remote controller RC-N1 erbij ipv de duurdere smart controller. Het geld wat hij hiermee bespaart kan hij dan weer besteden aan een fly more combo.
Wat zijn de eventuele nadelen/beperkingen van de gewone controller tov de smart controller?
Hij heeft wel een goede telefoon (iphone 14) om als beeldscherm te dienen.
Ik heb een Mavic 3 & Mini 3 Pro en beschik zowel over de RC N1 als de smart controller. Ik vind de RC N1 persoonlijk de best werkende oplossing, in combinatie met een iPad Mini in mijn geval. De smart controller gebruik ik wel icm de Mini 3, dan is het handig om weer een device minder te hebben, maar de controller start langzaam op en echt heel goed leesbaar is het scherm niet in de zon. En verder is de huidige smart controller denk ik niet compatibel met een nieuwe generatie Mini (kijk maar naar wat DJI met de Air 3 heeft gedaan).

Deze ervaring wil ik met eenieder die een Mavic 3 Classic wil aanschaffen delen: zo'n set kost ca. 1400 euro en je krijgt er een smartcontroller (die zonder externe antennes) bij die met de drone veel problemen geeft! Als je ermee wilt gaan filmen blijkt het beeld vaak geheel weg te vallen en dan moet je maar wachten tot die het weer doet. De controller meldt je in zoń geval: "try again". Dat instabiele beeld maakt deze drone/controller combinatie voor een filmer waardeloos. Ik ga nu proberen samen met de leverancier dit gebrek op te heffen en zal iedereen op de hoogte houden.
hmmmm, nog niks van gemerkt hier

Ik heb deze ervaring ook helemaal niet. Ik vind de smart controller ideaal. Het spaart tijd omdat je de extra handeling van het koppelen van een telefoon / iPad niet hoeft te doen en ik heb juist met telefoon/iPad wel eens gehad dat de app tijdens het vliegen uitviel. Op de smart controller heb ik dat echt nog nooit gehad. Dus voor mij altijd een smart controller boven controller met telefoon/iPad.

Ik heb een Mavic 3 & Mini 3 Pro en beschik zowel over de RC N1 als de smart controller. Ik vind de RC N1 persoonlijk de best werkende oplossing, in combinatie met een iPad Mini in mijn geval. De smart controller gebruik ik wel icm de Mini 3, dan is het handig om weer een device minder te hebben, maar de controller start langzaam op en echt heel goed leesbaar is het scherm niet in de zon. En verder is de huidige smart controller denk ik niet compatibel met een nieuwe generatie Mini (kijk maar naar wat DJI met de Air 3 heeft gedaan).
Wiebe, wil je echt zeggen dat de smart controller langzamer opstart dan de gewone controller waar je dan óók de telefoon/iPad aan moet koppelen en daar de app op moet starten? Ik geef toe dat de smart controller niet heel snel is, maar ik stoor mij eigenlijk nooit aan de opstarttijd, terwijl ik het 'gedoe' van het monteren van de iPad Mini (waar ik een losse houder voor nodig heb), het verbinden van het kabeltje en het opstarten van de app juist totaal niet mis met de smart controller... Voor mij dus juist absoluut de smart controller! En ook ik heb een gewone RC N1 liggen met een iPad Mini 5. Waarbij ik de helderheid van de iPad Mini minder vind dan die van de smart controller, wat volgens de specs ook zo is: de iPad Mini 5 heeft 546 nits tegen 700 nits voor de smart controller. Uiteraard hebben nieuwe top telefoons veel meer nits, al houdt mijn Samsung S22 Ultra dat niet zo heel lang vol...

• Leuk
Waarderingen: rovinge
Ik heb de DJI RC en die is het makkelijkste om mee te nemen en ben je altijd klaar om te gaan vliegen eigelijk geen problemen mee gehad tijdens de afgelopen 50 vluchten. Ik heb echter de DJ RC-N1 op de kop getikt op marktplaats om de simpele reden dat ik dan andere apps kan gebruiken die de drones kunnen besturen hier gebruik ik dan een oude Android telefoon bij voor bijvoorbeeld mapping, je kan geen extra apps installeren op de DJI RC (totdat iemand die jailbreaked, het is gewoon een mini Android tablet, en dan is het de vraag in hoeverre DJI daar dan een stokje voor gaat steken).

het grote voordeel van een smartcontroler vind ik dat mn telefoon bruikbaar blijft. ik vlieg alleen voor mn werk, dus berrikbaarheid is voor mij belangrijk
een tablet als scherm heb ik nooit mee gewerkt, maar lijkt mij instaniel in de handliggen.
verder ben ik zeer te spreken over de beeldkwaliteit in de zon tov een telefoon

Sinds kort heb ik een Samsung Galaxy Tab A 8.0 op de kop getikt die ik gebruik met de RC-N1 (met zonnescherm, aangezien deze tablet slechts 397 nits heeft en de RC 700 nits), vooral voor het gebruik met Map Pilot Pro of bij het maken van Waypoints, dat gaat toch net wat eenvoudiger op een groter scherm en met een lange USB kabel, kan ik iemand anders de tablet geven, terwijl ik met de drone vlieg (kan met een telefoon natuurlijk ook, alleen kleiner scherm, mochten er meer mensen tegelijk willen kijken, dan is dat onhandig).

Bij de DJI RC 2 kan je nu ook een extra monitor aansluiten op de USB-C poort en dan een lange kabel (Max. 3 meter) gebruiken om die aan iemand te geven of op een statief te zetten. Mijn stille hoop is dat er een firmware update komt om de DJI RC 2 compatible te maken met de DJI Mavic 3.

Laatst bewerkt:
Ander voordeel van het gebruiken van een tablet of telefoon is dat je ook je scherm wireless kunt delen. Die optie ontbreekt bij de RC. Maar goed, dat is voor specifieke toepassingen van belang.

Mijn voorkeur controller is 9 van de 10 keer toch echt de DJI RC(2), heb je direct alles bij de hand.

Voor wat betreft het langzame opstarten van de DJI RC. Ik heb mijn hele mini3 pro set in een goedkope hardcase van Aliexpress. Als ik die open, zet ik gelijk de RC aan. Daarna op mijn gemak de drone uitpakken en gereed maken. Tegen die tijd is de RC ook klaar. Zo ervaar je niets van het langzame opstarten van de RC.

• Leuk
Waarderingen: Pedros