Welk land, ideaal voor drone vakantie

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Shampie

New Member
Lid geworden
31 okt 2017
Berichten
17
Waarderingsscore
9
Punten
3
Leeftijd
40
Locatie
Alkmaar
Laat ik het eens andersom vragen..... naar welk land voor vakantie en dan wel met lekkere zomerse temperaturen, is het makkelijkst wat betreft drone regels??

En noem eens een voorbeeld.....


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Ik help je een handje op weg,

Ik denk dat het wel een ruim overzichtelijk en recente kaart is. Wel jammer dat de "zomerse temperaturen" er niet bij vermeld staan.
 
Er zijn heel wat landen ver weg, waar je jarenlang in de gevangenis kunt komen, zonder eerlijke vorm van proces. Bijvoorbeeld omdat ze denken, dat je misschien zou kunnen spioneren bij een bedrijf voor een buitenlandse concurrent. Of omdat ze denken, dat je hun corrupte overheidsinstanties of militaire objecten wilt filmen, of dat je video-opnamen maakt, als voorbereiding op een misdaad. Of omdat iemand stiekem drugs in je koffer heeft gestopt op het vliegveld. Of omdat een militair daar een boze bui heeft, enz.

Daar zijn ook landen bij, waar je langdurig gemarteld kunt worden, in de gevangenis, of waar je wordt opgesloten in een vies hok, samen met tientallen psychopaten, die elkaar daar vermoorden. Dat zijn dus wel dingen om te overwegen, bij de keuze voor je vakantieland, en hoe je je daar gaat gedragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DGA_NL
Wauw!!! Wat een mooi verhaal en ook zo goed onderbouwd. Precies aangegeven welke landen je NIET moet zijn ook.

Ik zou de "vraagsteller" willen zeggen: ga met Henk5 op vakantie! Geen last van jarenlang gevangenisschaap, corruptie, drugs, vies hok met psychopaten of boze militairen.

Prettige vakantie..
 
Gelukkig ben jij wonend in Amsterdam. (neem ik aan) Dus is het niet waarschijnlijk dat jij in mijn buurt komt om te collecteren.
 
Het gebruik van een drone kan sowieso hevige irritatie oproepen bij andere mensen. Bijvoorbeeld omdat ze vinden dat hun privacy wordt aangetast, als ze in badkleding rondlopen of naakt, of omdat ze denken dat ze op overspel worden betrapt, of omdat ze bang zijn, dat je een video op youtube gaat zetten van hun gedrag of eigendommen, of omdat ze denken dat je je verlustigt aan hun vrouw, dochter, kleine kinderen, enz.

Of omdat ze denken dat je drone wilde dieren verstoort. Of omdat ze bang zijn dat hun kinderen of huisdieren gewond kunnen raken door een drone. Of omdat ze denken dat hun huisdieren er onrustig van worden, enz. Of omdat ze denken dat je later in hun huis of bedrijf wilt inbreken, of dat je seksueel geweld wilt plegen. Of dat je hun vee wilt stelen of mishandelen.

Of omdat ze vinden dat je hun religieuze plaats ontheiligt. Of omdat ze denken dat je drone boze geesten oproept, of de goden verzoekt. Of omdat ze drones gewoon eng vinden. Of misschien beslist de douane al, dat je drone valt onder spionage-apparatuur. Enzovoort.

Vervolgens kunnen die mensen jou eventueel aanvallen, of je drone neerschieten, en als de politie komt, eventueel zeggen dat jij hen aanviel. Of ze kunnen de politie bellen, en je vals beschuldigen van iets anders, enz.

Er zijn ook landen waar veel mensen kapmessen, pistolen of automatische geweren hebben, en die kunnen gebruiken, als ze zich in hun privacy of waardigheid aangetast voelen. En in sommige gebieden is bijna geen politie, en geen communicatietechnologie.

Dus het is niet handig om een drone te gebruiken in een land, waarvan je de cultuur en het rechtssysteem niet goed kent. En waarvan je je niet goed hebt verdiept in de regels en opvattingen over drone-gebruik. En waarvan de politie of bewoners misschien zenuwachtig worden van je drone. Misschien is het zelfs handig om je drone thuis te laten, op vakantie in een onbekend ver land.
 
Laatst bewerkt:
Of gewoon wegblijven van zo'n onbekend, ver land. Na het lezen van alle risico's die je geeft, krijg je mij er in ieder geval met geen stokslagen meer naar toe.
 
Dan heb je ook nog landen waar de georganiseerde misdaad de baas is. Of waar de politie en politici massaal worden omgekocht door misdaadbendes. Of waar buitenlanders in de jungle ontvoerd kunnen worden voor losgeld.

En in sommige landen zijn groepen met elkaar in strijd, in de vorm van een burgeroorlog, terroristische aanslagen, sabotage, brandstichtingen, of rellen. Vaak gaat dat over verschillen in godsdienst, over belangen, vooroordelen, over jarenlange angst en haat.

Als daar iemand opduikt met een drone, en een onbekende taal en huidskleur, heb je kans, dat dat verkeerd afloopt.
 
Stel dat je een corrupte politicus bent in een dubieus land, of een foute zakenman, of een bendeleider. De politie is in handen van de onderwereld. Je ontvangt dagelijks bedreigingen, en je gezin heeft al een paar moordaanslagen overleefd.

Onverwachts verschijnt er een zacht zoemende multicopter boven je motorjacht, of bij je SUV, villa of kantoorgebouw.

Dan is er kans, dat je lijfwachten zenuwachtig hun pistoolmitrailleurs grijpen, hun eigen drones oplaten, en een klopjacht starten. Het is dan niet uitgesloten, dat de verdachte drone-piloot eindigt in de krokodillenvijver in de tuin, voordat hij Amnesty mag bellen.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk zul je niet altijd problemen krijgen bij het gebruik van een drone in het buitenland. Maar het maakt erg uit in welk land je bent, en in welke landstreek.

Je kunt bij voorbeeld op drone-safari in het regenwoud, romantisch ogende onderkomens ontdekken, gemaakt van bamboe en palmbladeren. Het is niet altijd uitgesloten dat zoiets een drugslaboratorium is. Of een geheime basis van een paramilitaire verzetsorganisatie. Of een uitvalsbasis van zwaar bewapende stropers van beschermde dieren. Goede kans, dat die niet geamuseerd zijn door je belangstelling.
 
Laatst bewerkt:
Zinloos om hier een discussie te beginnen. Bijna alles is copy / paste! Totaal geen (eigen) ervaringen met enig land.
Zodra je dit leest, ga je nooit meer op vakantie met je drone/fototoestel. Dit zijn de ergste scenario's, die je zou willen meemaken.

Iedereen weet dat je naar Aziatische/Zuid Afrikaanse of Zuid Amerikaanse landen, beter NIET met een drone kan gaan vliegen! Soms zelfs ook geen fototoestel. Ondanks de evt. regels. (uitzonderingen daargelaten)

Hier zal ik het bij laten.
 
En dan had ik het nog niet over gebieden waar een echte oorlog woedt. Als ze je daar met een drone zien, is er een goede kans dat er granaten op je afkomen, of een gevechtshelikopter.
 
P R O E S T!!!!! Zoek een psychiater op...Je bent zwaar paranoïde.
 
Veel mensen raken sowieso geërgerd, als ze ongevraagd gefilmd worden, ook zonder drugslab. Er zijn ook veel lange vuurwapens in o.a. de VS, Canada, Oost-Europa, Midden-Oosten, en veel Afrikaanse landen.
 
Laatst bewerkt:
29 onzinnige posts in drie dagen al.
Knap!


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: BobvdM