Welk land, ideaal voor drone vakantie

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Zeg dat wel Eric, ik heb nog nooit zo weinig geleerd van zoveel tekst...Pfff
Nou ik wel. Ik neem nooit meer mijn drone mee naar het buitenland, als ik nog naar het buitenland ga. Waaghalzerij is het, al die vakantiereizen. Ik heb me nooit gerealiseerd hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen dat ik al die jaren weer veilig thuis ben gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DGA_NL
Nou ik wel. Ik neem nooit meer mijn drone mee naar het buitenland, als ik nog naar het buitenland ga. Waaghalzerij is het, al die vakantiereizen. Ik heb me nooit gerealiseerd hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen dat ik al die jaren weer veilig thuis ben gekomen.
Als ik naar het buitenland ga en ik twijfel, blijft de drone gewoon thuis. Ik ben al blij dat we in Nederland redelijk vrij kunnen vliegen.
 
Ik denk dat het drone-gebruik door overheden in de komende decennia wereldwijd explosief zal groeien. Recreatief drone-gebruik daarentegen, zal naar mijn inschatting in de meeste landen wettelijk sterk gelimiteerd worden, vanwege allerlei veiligheidsrisico's en privacy-aspecten.

Europese drone-wetgeving
EASA publiceert richtlijnen Europese drone regelgeving

Canadese drone-wetgeving
Canada Drone Laws 2018: Fly the (Un)friendly Skies

Drone-regels in een aantal andere landen
https://www.theceomagazine.com/business/drone-dilemma
 
Laatst bewerkt:
Zeg dat wel Eric, ik heb nog nooit zo weinig geleerd van zoveel tekst...Pfff
Same here ... en dan heb ik toch al heel wat wetsteksten, verordeningen en normen gelezen, intussen.

Overigens werkt het heel goed als je (in de web versie; mobiele versie heb ik het niet kunnen vinden) op de naam van een gebruiker klikt en dan "Negeren" kiest. Daarmee zie je ook meteen eerdere posts niet meer ;)
 
Haha, zeer vermakelijk! Natuurlijk zit er een kern van waarheid in Henk5 z’n verhalen, maar om hem nu te blokkeren...
(Ook al denk ik dat het een troll is....)

Dit is weer eens wat anders dan al die serieuze praat over wetteksten, mag toch best eens?
 
Hij is nu zo stil.... Zou ie gevangen genomen zijn?

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Het is nu wel erg stil ja, daarom mijn verhaal:

Laatst een last-minute geboekt naar Gambia, accu's keurig in een LiPo-Bag gedaan.

Naar mijn B&B gelopen (137km!).

Volgende morgen aangekomen, (Niet door het voedsel) direct een trip gepland...

Kwam ik onderweg in het natuurreservaat toch olifanten tegen met drone-scramblers! Ik dacht: het kan niet gekker worden, wat is dit...

Dag 2: Een lokale bewoner heeft aangifte gedaan voor het filmen van de geboorte van een van zijn lama's, dit kan uiteraard niet dus ik op de vlucht en mijzelf verstopt...

Dag 3: Shit, gevonden, politie aan de deur: ik zou het land niet respecteren, meegenomen in een zwaar bepantserd voertuig en gemarteld.

Dag 3: Wakker geworden in een smerige schuur en veel contact gehad met echte "drones" (Mannetjesbijen, zie engelse vertaling).

Dag 4: Gelukkig sliepen alle bewakers en heb mij door het scherpe prikkeldraad kunnen wurmen...

Dag 5: Eindelijk een lijnbus tegengekomen die naar Hengelo CS rijdt.

Dit hele verhaal is niet zo erg, maar ik was mijn drone helemaal vergeten, eenmaal thuis heb ik de HOME-button ingedrukt, en jawel, een paar minuten later is hij keurig in mijn tuin belandt.

Ik zal de massage van Olga in een Russische helikopter maar vergeten, maar pas alsjeblieft op als je de grens overgaat..

Dit is mijn verhaal, hopende dat het draadje gesloten wordt, anders: beter kunnen is uploaden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi en Sjakie
Mag je nog blij zijn dat je geen Gambiaanse pinguins heb aangevlogen. Dan waren de rapen helemaal gaar geweest. Die zijn namelijk beschermd en dan moet je, zeker in de natuurreservaten, extra alert zijn. Maar dat geldt natuurlijk voor elk buitenland.
 
En dat de drone niet op een luxe gambiaanse villa is gevallen en niet op een voorbijvarend luxe cruiseschip dat dwars door gambia voer

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Anyway . Niemand heeft eigenlijk een antwoord gegeven volgens mij op de oorspronkelijke vraag. Alleen maar onzinnige antwoorden.
Ijsland , ierland, noorwegen, spanje , portugal, namibie , duutsland, zwitserland zijn in iedergeval landen voor een ideale drone vakantie. Punt


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Alleen maar onzinnige antwoorden.
Hoezo onzinnig? Ik heb toch een overzichtelijke site gegeven, met regels van de verschillende landen, waarmee de vraagsteller zich kan oriënteren?
En sla vooral alle adviezen van henk5 maar in de wind, dan kom je er vanzelf wel achter. ;)
 
Hoezo onzinnig? Ik heb toch een overzichtelijke site gegeven, met regels van de verschillende landen, waarmee de vraagsteller zich kan oriënteren?
En sla vooral alle adviezen van henk5 maar in de wind, dan kom je er vanzelf wel achter. ;)

Het lijkt wel of henk voor aivd of cia werkt.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
En hoe up to date zijn de regels die je hebt gegeven. Je kunt gewoon beter bij elk land naar de regels van de luchtvaarrauthoriteiten kijken of emailen. Want sommige regels die je vandaag opschrijft zijn morgen weer oud.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Anyway . Niemand heeft eigenlijk een antwoord gegeven volgens mij op de oorspronkelijke vraag. Alleen maar onzinnige antwoorden.
Ijsland , ierland, noorwegen, spanje , portugal, namibie , duutsland, zwitserland zijn in iedergeval landen voor een ideale drone vakantie. Punt
Ik denk dat Sjakie op zeker wel een juist antwoordt heeft gegeven op de vraag. Zelfs op mijn vraag over de temperaturen heeft hij er nog een een linkje bijgeplaatst.

Eric komt met landen aanzetten, waar er nou niet altijd zomerse temperaturen heersen. Vermoed dat hij dit even over het hoofd heeft gelezen als vraagstelling.
 


Peet? Ik denk dat de titel ideale drone vakantie niet alleen gaat waar het mooi weer is . Maar ook over bijzondere drone lokaties, regels , makkelijk meenemen van drone etc. En volgens mij heb ik ook n aantal bestemmingen opgenoemd waar het wel mooi weer is . En jouw quote snap ik ook niet echt , want jouw voorkeur naar bestemmingen met ideale temperaturen, dan kan je zomers ook naar noorwegen , ijsland etc gaan.

Maar ik wilde alleen even aangeven , dat er een hele discussie is ontstaan om niets. En dat er n aantal antwoorden zijn die erg opvlakkig zijn en niets te maken hebben met drone vliegen, zoals n hele discussie over in de gevangenis komen etc etc. want dat kan altijd met of zonder drone. Bangmakerij vind ik dat. Voordat je op vakantie gaat gewoon goed onderzoek doen. Bij de lokale instanties , luchtvaartauthoriteiten , ministeries van transport etc etc van dat desbetreffende land. Er staat zoveel onzin op internet over ervaringen van mensen die drones meenemen naar buitenland , dat of oppervlakkig is of niet up to date. Ik ga over 3 weken bv naar namibie. Ben december vorig jaar begonnen met uitzoeken. Er stond/staat heel wat informatie op internet over de regels . Ben de juiste informatie tegengekomen bij hun luchtvaartauthoriteiten dat je een vergunning nodig hebt, een hele aanvraagprocedure. Er stond niets hierover bij drone reviews , andere forums(zoals dji forum zelf)etc etc. misschien nu inmiddels wel , maar vorig jaar nog niet . Dus regels veranderen zeer snel. Ik heb inmiddels deze vergunning. Maar wil alleen ieder waarschuwen niet alle verhalen te geloven en niet uitgaan van informatie die mensen geven.



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app