Welk land, ideaal voor drone vakantie

Maar ik wilde alleen even aangeven , dat er een hele discussie is ontstaan om niets.
Gelukkig mag iedereen hier zeggen wat 'ie wil en kunnen er zinvolle en minder zinvolle discussies uit voort komen.

In Namibië heb je in ieder geval zomerse temperaturen, fijne vakantie.
 
Het houdt niet op.... niet vanzelf....

Dit is de laatste post in dit draadje toch?
 
Peet? Ik denk dat de titel ideale drone vakantie niet alleen gaat waar het mooi weer is . Maar ook over bijzondere drone lokaties, regels , makkelijk meenemen van drone etc. En volgens mij heb ik ook n aantal bestemmingen opgenoemd waar het wel mooi weer is . En jouw quote snap ik ook niet echt , want jouw voorkeur naar bestemmingen met ideale temperaturen, dan kan je zomers ook naar noorwegen , ijsland etc gaan.



Mijn voorkeur naar ideale temperaturen??



Laat ik het eens andersom vragen..... naar welk land voor vakantie en dan wel met lekkere zomerse temperaturen



En dan begrijp jij mijn quote niet en komt met landen als IJsland en Noorwegen?



Dat jij naar Namibië gaat, is voor jouw/jullie natuurlijk een prachtige onderneming. En hoop ook dat je daar mooie opnames kan maken. Je hebt immers je vergunning ervoor . Opzeker, goed je huiswerk gedaan!

Misschien wil je nog wat van de vakantie hier plaatsen?
 
Mijn voorkeur naar ideale temperaturen??







En dan begrijp jij mijn quote niet en komt met landen als IJsland en Noorwegen?



Dat jij naar Namibië gaat, is voor jouw/jullie natuurlijk een prachtige onderneming. En hoop ook dat je daar mooie opnames kan maken. Je hebt immers je vergunning ervoor . Opzeker, goed je huiswerk gedaan!

Misschien wil je nog wat van de vakantie hier plaatsen?

Peet , ik weet niet of je in de zomer wells n naar scandinavie en ijsland bent geweest maar daar zijn ook zomerse temperaturen hoor. Ik was eind september nog in ijsland , t was fantastisch (na) zomer weer.
Natuurlijk zal ik iets op forum plaatsen .


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Het lijkt mij geweldig om een keer naar ijsland of groenland te reizen, veel video's van gezien. Veel ongerepte natuur, vulcanen, geisers etc. Staat ook zeker op de Bucket-list.
Maar de meeste Nederlanders vinden een gemiddelde zomertemperatuur van hooguit 20-25 toch echt te weinig denk ik voor een vakantie.

Maar voor een dronevakantie zou ik persoonlijk eerder naar het "koudere" noorden uitwijken, lijkt mij echt geweldig...
 
Het lijkt mij geweldig om een keer naar ijsland of groenland te reizen, veel video's van gezien. Veel ongerepte natuur, vulcanen, geisers etc. Staat ook zeker op de Bucket-list.
Maar de meeste Nederlanders vinden een gemiddelde zomertemperatuur van hooguit 20-25 toch echt te weinig denk ik voor een vakantie.

Maar voor een dronevakantie zou ik persoonlijk eerder naar het "koudere" noorden uitwijken, lijkt mij echt geweldig...

Ik moet ook eerlijk zeggen trekt mij ook meer . En ijsland is zeker het mecca van drone vliegen , maar voor hoelang nog ! Want t wordt “te” populair en je ziet steeds meer verboden drone borden verschijnen. Dus snel gaan , voordat de 20-25 graden nederlanders dit toch ook gaan ontdekken.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Haha,

En toch vind ik het allemaal behoorlijk overdreven hoor, ik snap wat je bedoeld met "te" populair. Maar ik weet zeker dat de media en de mensen die natuurgebieden beheren het gebruik van drones overschatten. Met andere woorden: Als je daar loopt zie je overal drones, daar klopt toch niets van...
Uiteraard gaan er mensen op vakantie naar b.v. Ijsland. Hoeveel van die toeristen hebben een drone bij zich? Deze verblijven dan weer in verschillende steden?
Het gebruik van drones wordt volgens mij in de meeste landen enorm overdreven.
 
Haha,

En toch vind ik het allemaal behoorlijk overdreven hoor, ik snap wat je bedoeld met "te" populair. Maar ik weet zeker dat de media en de mensen die natuurgebieden beheren het gebruik van drones overschatten. Met andere woorden: Als je daar loopt zie je overal drones, daar klopt toch niets van...
Uiteraard gaan er mensen op vakantie naar b.v. Ijsland. Hoeveel van die toeristen hebben een drone bij zich? Deze verblijven dan weer in verschillende steden?
Het gebruik van drones wordt volgens mij in de meeste landen enorm overdreven.

Nou dan ga je maar ns naar ijsland en ga je t zelf maar ervaren.

op de meest interessante plekken waar gedroned mocht worden daar telkens 1 of 2 drones , zelfs plekken met 4-5 dronisten.

Dus Heel veel drones daar. Niet overdreven.
 
Oke dat wist ik niet, ben er ook (nog) nooit geweest. Dat bewijst maar weer, ben je er niet geweest moet je er ook niet over hebben(Slaat op mijzelf hoor).

Eric, heb je Misschien een filmpje?
 
Oke dat wist ik niet, ben er ook (nog) nooit geweest. Dat bewijst maar weer, ben je er niet geweest moet je er ook niet over hebben(Slaat op mijzelf hoor).

Eric, heb je Misschien een filmpje?


Dennis? Volgens mij moet er nog 1 hier op t forum ergens staan . Anders klik ff op bovenstaand youtube linkje



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Geweldig! Ik ben niet zo'n youtube-specialist, maar is dit het enige filmpje van jouw? Ik probeerde meer te zoeken maar helaas...
Of wil je liever een beetje prive blijven, ook goed hoor. Maar vind het toch wel een superieure video. Zoals we hier in twente zeggen: He'j mooi doan.

Mijn complimenten.
 
Geweldig! Ik ben niet zo'n youtube-specialist, maar is dit het enige filmpje van jouw? Ik probeerde meer te zoeken maar helaas...
Of wil je liever een beetje prive blijven, ook goed hoor. Maar vind het toch wel een superieure video. Zoals we hier in twente zeggen: He'j mooi doan.

Mijn complimenten.

Hey dennis bedankt voor je complimenten
Waardeer ik echt.
Ik heb er nog niet zoveel( stuk of 6) , daar ik de drone eigenlijk pas sinds juli heb.
Ff youtube zoeken: e enck


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dan vind ik wel dat je een oogje hebt wat betreft camerasight en locaties. Kan zomaar in een spotje voor een reisburo!

Dan heb ik het over het Ijsland-filmpje
 
Dan vind ik wel dat je een oogje hebt wat betreft camerasight en locaties. Kan zomaar in een spotje voor een reisburo!

Dan heb ik het over het Ijsland-filmpje

Oh das leuk om te horen
Belangrijk is altijd goed van te voren uitzoeken
waar de beste plaatsen zijn om je drone te laten opstijgen bij lokaties. Dat doe ik dan via google maps, maak screenshots en markeer waar ik ga staan en welke route ik vlieg. Maak dan zoveel mogelijk verschillende soorten shots ( met verschillend camera posities)en neem dan de beste dan eruit om te monteren via final cut pro x.
Het blijfr n leuke hobby toch?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Inderdaad wat een hoop onzinnigheid.
Ga een boek schrijven maar vervuil het hier niet met die onzin.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb nergens beweerd, dat elke drone-toerist uiteindelijk eindigt in een krokodillenvijver. Wel lijkt het me waardevol en integer, als je je kunt verplaatsen in de gevoelens van mensen in de omgeving, die geen drone besteld hebben, op de plaats waar ze recreëren, wonen, of werken.

En het is ook zinvol, als we ons realiseren, dat er landen zijn, waar toestanden heersen, die we ons in Nederland niet gemakkelijk kunnen voorstellen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Travel and Drones
Vorig jaar in Schotland geweest, kan je heel mooi dronen (kijk vooral bij het kasteel bij Stonehaven), op IJsland had ik zelf geen drone bij me, maar plaatsen waar je niet mag dronen staat dat ter plaatse aangegeven.
Helaas waait het volgens mij altijd daar, dus het blijft wel een dingetje.
Toch werd er wel gevlogen.
In Amerika vinden en Canada vinden ze het niet fijn dat je vliegt in natuurparken, de beren worden verstoord (hoorde ik van een parkranger).
Dit jaar naar Zwitserland, hij gaat uiteraard weer mee :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Drdave
spanje

ook voor fpf

  • over 2kg and up to 25kg must be kept within line of sight at all times by the pilot which is considered to be 500 meters horizontally and 400 feet vertically; and
  • only drones below 2kg of weight may be flown beyond the line of sight of the pilot, however only up to 400 feet and provided that technical means are put in place to guarantee location at all times. Notice to Airmen (NOTAM) needs to be obtained informing other air operators of the area and conditions where the drone is going to fly.

spanje het mooiste en eilanden het mooiste om te vliegen en een duidelijke en perfecte wetgeving ,vooral voor drones onder de 2kg .

On 4 July 2014 the Spanish government approved a provisional regulatory framework for commercial operations of drones (the "Regulation") which sets out requirements according to the weight of the unmanned remotely controlled vehicles and the obligations of pilots and operating companies.

The Council of Ministers has adopted a provisional regime for operations with remote controlled aircraft weighing less than 150kg upon take-off, establishing conditions for their use in carrying out technical or scientific works. This Regulation is a response to the need for establishing a regulatory framework that enables the development of a technologically leading and emerging sector under safe conditions, and will be subject to implementing regulations in the following months. The new conditions are supplemented by the general regime of Act 48/1960, of July 21, on Air Navigation.

This provisional regime will enable the use of drones on in carrying out aerial works such as: investigation and development activities, aerial agriculture related and treatments that require spreading out substances over the surface or atmosphere, including products for extinguishing fires, aerial surveys, aerial observation and surveillance, including filming and forest fire surveillance activities, aerial advertising, radio and TV emissions, emergency operations, search and rescue, and other types of special works.

Though initially, and until the definitive regulations are adopted, the operations that can be carried out are limited exclusively to non-controlled air space and to non-populated areas.

The regime establishes certain requirements depending on the weight of the aircraft upon take-off classifying the aircraft in different categories:

  • over 25kg but below 150kg for all purposes (and over 150kg exclusively for fire extinguishing and surveillance activities) shall be operated in accordance with the requirements and limits set in the relevant airworthiness certificate obtained from the Spanish Security Air Agency (AESA);
  • over 2kg and up to 25kg must be kept within line of sight at all times by the pilot which is considered to be 500 meters horizontally and 400 feet vertically; and
  • only drones below 2kg of weight may be flown beyond the line of sight of the pilot, however only up to 400 feet and provided that technical means are put in place to guarantee location at all times. Notice to Airmen (NOTAM) needs to be obtained informing other air operators of the area and conditions where the drone is going to fly.
The Regulation also contains the requirements for testing and business development related flights.

Regardless of the weight there are some requirements that are common to all aircraft as well as for the pilots and companies that operate them which are detailed in article 50 of the Regulation.

All drones, without exceptions, must have an identification plate fixed to its structure and the companies operating them must have, among other requirements, an operations manual and an aeronautical safety study for each operation (for example, with the maximum wind conditions for it to fly).

The Regulation clarifies that drones weighing less than 25kg do not need to be registered in the Aircraft Matriculation Register ("Registro de Matrícula de Aeronaves") under the control of the Spanish Civil Aviation General Directorate nor have an airworthiness certificate issued by the AESA. Those above said weight do need to be registered and obtain an airworthiness certificate in accordance with the Air Navigation Act as amended by the Regulation.

All pilots of drones must accredit, among other requirements, that they hold a pilot license, including an ultralight aircraft license, or evidence sufficiently that they have the technical knowledge necessary to obtain said license.

Drones may not fly within 8km from an airport and operators are obliged to obtain an insurance policy covering civil liability in accordance with the Air Navigation Act. The operator or pilot must not recklessly or negligently cause or permit an aircraft to endanger any person or property.

Law 21/2003 of 7 July of Air Safety now states that certain activities will be a punishable offense if any imprudent action or omission by a drone operator when performing activities, operations and manoeuvres in the area close to an airport endangers works, installations, equipment and means of air or land in that area or the airport activities carried out in the same, including in particular the use of laser line indicators or luminous projectors which are prohibited under the new Regulation.

From a procedural perspective, while drones weighing equal or less than 25kg are subject to a mere prior notice to the Spanish Security Air Agency within five days at least in advance to the scheduled flight (notice which must include all relevant information regarding the flight and in relation to which the AESA shall issue a written acknowledge of receipt specifying the authorized activity). Those over 25 kg an specific prior authorization from the AESA must be obtained. The Regulation establishes the rule of negative administrative silence (against the general principle of positive public administrative rules in Spain) and therefore if the AESA fails to resolve a given request within the legal time period the authorization must be considered denied.

The compliance with the aforementioned requirements does not exempt the operator, who shall in any case ultimately be held responsible for the aircraft and the operation, of complying with the rest of the applicable regulations, particularly those regarding the use of radio spectrum, data protection or the capture of aerial images, nor does it exempt him from personal liability for damages caused by the operation of the aircraft.