Welk tablet voor de Mavic pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

PHTB

Well-Known Member
Lid geworden
29 sep 2017
Berichten
1.711
Waarderingsscore
424
Punten
83
Locatie
Nijmegen
Hallo iedereen,

Ik gebruik nu mijn iPhone 6 als beeldscherm op mijn Mavic pro Pl.,
maar dat vind ik niet bepaald handig. Mijn vraag is nu, zijn er mensen die een tablet gebruiken en zo ja, welk tablet ?
Op dat tablet moet dan wel de DJI go 4 app geïnstalleerd kunnen worden.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en suggesties.

Met vriendelijke groet Tom. (PHTB)



Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Kijk naar ongeveer deze specificaties
1'7ghz processor
2gb ram
16gb gewoon opslaggeheugen
En android 5.1 of hoger

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Et alors ? Je ne suis pas un proffesseur d'information technologie.
Kan je ook iets duidelijker over welke tablets we het hebben ?
Welke tablets zou je willen adviseren ?
Graag in begrijpelijke taal.
Bij voorbaat dank.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Bijvoorbeeld samsung galaxy tab a
En kan je ook iets duidelijker over welke taal we het hebben

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Beste Hardeman, je moet je wel realiseren , dat niet iedereen jouw nivo van informatie technologie heeft , ondanks je leeftijd.
Sommige, zoals ik , hebben graag een direct advies over merken van tablets bij voorbeeld. Specificaties waaraan ze moeten voldoen, is misschien een brug te ver.




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: DGA_NL
Het was maar een grapje hoor over de taal en ik probeer graag te helpen

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Maar kijk bijvoorbeeld eens een keer naar een samsung galaxy tab a 2017

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Oké , sommige piloten van Modelbouwforum adviseren de mini iPad 4, maar als je verder gaat zoeken, kom je ook negatieve reacties tegen over dit tablet. Ik heb zelfs iemand gesproken, die een Nvidia Shield K 1 aanraadde, maar ook daar denkt men
verschillend over en het tablet is slecht te krijgen. Probleem met de iPhone 6 is, dat het beeld te klein is, maar verder prima werkt.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik denk dat de Dji sofware het beste draait op Apple. Ik gebruik vanaf heden een Android device en merk dat de sofware toch wat meer bugs bevat.

Mij lijkt de iPad mini de beste keuze.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Kijk ook eens onder het Mavic deel van dit forum, hier is op verschillende plekken e.e.a. geschreven over diverse telefoons en tablets. Moet je soms best wel een stuk voor terug in de tijd. De Samsung Galaxy Tab A6 2016 schoot bij mij in elk geval te kort. Kies voor een mobiel/tablet met een redelijk snelle processor (1.8 Ghz of liever nog hoger) en voldoende werkgeheugen (2 GB of liever nog hoger). In de specificatie van de apparaten kun je dit soort data makkelijk vinden. Misschien ook goed om vooruit te denken en wat zwaarder dan nu nodig is te kiezen omdat de app na iedere update steeds meer vraagt van je mobiel/tablet. Succes.
 
Heb uiteindelijk gekozen voor een iPad mini en een tablet houder van Lithor (zie afbeelding). De laatste is verkrijgbaar bij Dronekenner.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
.. De Samsung Galaxy Tab A6 2016 schoot bij mij in elk geval te kort. ..
Ook bij mij schiet de Galaxy Tab A 2016 tekort: beeld kan het niet volgen. Van deze tab zijn er vele uitvoeringen en de latere (2017, 2018) zouden best wel kunnen voldoen. Maar op passen dus, want de secificaties van deze Tab A verschillen van jaar op jaar.
 
zelf heb ik de Samsung Galaxy tab A10 uit 2017.....eigenlijk ben ik hier dik tevreden mee, draait geweldig. samen met een PGYtech tablethouder (gekocht bij camera expres voor € 29,95, ziet er bijna zo uit als de foto van phtb) een mooie combinatie. Een telefoon vind ik te klein beeld.
 
Ik heb het gelezen, maar (bijna) geen flauw idee waar je het allemaal over hebt.
Dus waarschijnlijk niet.
Ik gebruik de tablet ook zakelijk in de auto met word en excell, fotoos nemen op lokatie en m'n hele zakelijke administratie staat erop. (ben rij-instructeur)
laat hem meestal in de lesauto liggen, en maak dan vanaf thuis/werkkamer mijn home PC verbinding om data en afspraken te synchroniseren op mijn desktop.
Ik nam gewoon eens mijn tablet mee, omdat de telefoon gewoon te klein beeld is, en gebruik het kabeltje wat met de drone is meegeleverd om de RC op te laden.
En eigenlijk bevalt dit prima, en als het schip met geld komt, schaf ik er nog eentje aan speciaal voor de drone.