Welke app 360 foto?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sietse Hoegee

New Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
5
Waarderingsscore
1
Punten
3
Sinds kort ben ik een blije en trotste bezitter van de Mavic Pro. 360 graden foto's maken vind ik heel tof om te doen. De app Hangar werkt ook erg mooi vind ik. Maar welke alternatieven zijn er? Ik zou graag een programma willen waarbij ik de foto ook op mijn computer kan opslaan en bijvoorbeeld zelf een logo of wat dan ook toevoegen bij het stuk waar je geen beeld hebt (bovenaan). En het zou ook handig zijn als er een app is die de foto's aan elkaar kan zetten tot een mooie 360 graden foto. Ik hoor graag wat positieve ervaringen. :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: donatas
Hugin is een mooi programma en het is nog gratis ook
 
  • Leuk
Waarderingen: donatas
Andere programma's zijn PTGui, Kolor Autopano en PanoWeaver. Ik ben erg tevreden over PTGui. Het programma plakt de foto's automatisch aan elkaar, maar geeft ook veel extra mogelijkheden. Voor een optimaal resultaat besteed ik wel wat extra werk aan de bewerking van de foto's, corrigeren van weeffouten en invullen van de lucht. Al met al ben ik daar al gauw een dag mee bezig, maar ik vind het de moeite waard.

Voorbeelden: 360 Degrees drone panoramas - Iceland and Netherlands - Paul Oostveen - Luchtbeeld.nl
Je kunt ook mijn uitgebreide tuturial bekijken (Engelstalig) op: SkyPixel - Connecting Creativity
 
  • Leuk
Waarderingen: donatas