welke moet ik hebben?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Badia

New Member
Lid geworden
5 jul 2021
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
60
Locatie
Groningen - Arezzo - Italie - Toscane
Website
badiacampoleone.it
Hallo,
Ik heb het idee om een drone te gebruiken voor privé gebouwen inspectie zoals het dak en afwatering op grote hoogte en tevens voor terrein inspectie.
Natuurlijk ook voor mooie shots te maken om deze te gebruiken op onze eigen websites welke in ontwikkeling zijn.
Maar welke is is meest geschikt?
1. DJI Mavic 2 Pro met smart controller
2. Yuneec Typhoon H Pro
3. een andere?
 

Bijlagen

  • 30D9EBA2-898F-4DC4-891A-517A3687EF95_1_201_a.jpeg
    30D9EBA2-898F-4DC4-891A-517A3687EF95_1_201_a.jpeg
    603,8 KB · Weergaven: 40
  • Leuk
Waarderingen: Coen Blijlevens
3. Elke drone met GPS (voor stabiliteit) en laten we zeggen een 1080p camera (dat geeft ruim voldoende detail) is geschikt voor dakinspecties.
 
Elke drone is inderdaad veel, maar je vraag was ook ruim gesteld.
Het hangt er voornamelijk vanaf hoeveel geld je er aan wilt uitgeven en vooral hoeveel je bereid bent te verliezen bij een crash van je drone.

Laten we even aanvullende adviezen van andere forumleden afwachten. Anders zou ik je laten adviseren in een (drone-)speciaalzaak.
 
Bedankt voor je uitleg, inderdaad ik heb het niet gehad over geld.
Als ik diverse websites van de drones bekijk wordt er steeds gesproken over GPS en detectie mogelijkheden zodat een crash wordt voorkomen. Natuurlijk wil ik zo min mogelijk ongelukken en zeker geen geld weggooien maar de eerste aankoop moet degelijk en goed zijn en of dit nu €1000 - €2000 moet gaan kosten is minder van belang.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coen Blijlevens
Probeer een dji mini 2
 
Ja Mini 2, zonder twijfel. Wordt je niet beperkt door het niet boven mensen mogen vliegen.
En voor inspecties ruim voldoende kwaliteit. Klein en wendbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henkwijga
Wat meer afstand houden en gebruik maken van de zoom funktie
 
Zonder iemand tegen de haren in te willen strijken, zou ik toch een beetje rekening houden met het zogenaamde cognitieve dissonantie-effect. Vraag een PlayStation eigenaar welk gameconsole je het best aan kan schaffen en hij adviseert je een Playstation.

Ik zou toch een speciaalzaak opzoeken, je eisen en wensen op tafel leggen en wat verschillende opties bekijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coen Blijlevens en Max*
Je kunt je zelfs afvragen of een drone in alle gevallen (wind/verstoring e.d.) wel de beste oplossing is. Een kleine cam op een lange stok kan soms een betere oplossing zijn.
 
Zonder iemand tegen de haren in te willen strijken, zou ik toch een beetje rekening houden met het zogenaamde cognitieve dissonantie-effect. Vraag een PlayStation eigenaar welk gameconsole je het best aan kan schaffen en hij adviseert je een Playstation.

Ik zou toch een speciaalzaak opzoeken, je eisen en wensen op tafel leggen en wat verschillende opties bekijken.
Zit wat in, maar ik heb de keuze uit een Tello, Mini, Air en een Pro en ik zou voor een inspectieklus toch de Mini nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Ik zou voor de Autel EVO2 pro gaan. Die is ook leverbaar met een smart controller en vergeleken met DJI de betere keuze!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zou voor de Autel EVO2 pro gaan. Die is ook leverbaar met een smart controller en vergeleken met DJI de betere keuze!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mag je daarmee over bebouwing vliegen?
Bedenk dat daarvoor de drone lichter moet zijn dan 250 gram.
Maar dat is de Autel EVO2 natuurlijk, anders zou je die niet adviseren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coen Blijlevens
Mijn advies, kies iig een drone met zoom functie, b.v. de Mavic 2 Zoom of een Enterprise Advanced. Voor vliegen over aaneengesloten bebouwing met een drone van 250gr+ en vliegen in gecontroleerd luchtruim is een vergunning vereist (ook met drone lichter dan 250gr), dit kan niet in de open categorie. Mits je over vrijstaande gebouwen vliegt, buiten gecontroleerd luchtruim met toestemming van de eigenaren.
 
Ik heb mijn drone ingezet voor inspecties van kranen, schepen (ladingtanks) en andere industriële complexen. Heb zelf na flink wat onderzoek en proberen nu gekozen voor een Mavic2 Zoom. Dit heeft ook te maken met de eerder genoemde stabiliteit bij wat meer wind. Op termijn zal het zoals het er nu naar uitziet een Mavic 2 Enterprise Advanced worden met meer mogelijkheden.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app