Welke stappen RTH mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

frako51

Member
Lid geworden
2 aug 2021
Berichten
54
Waarderingsscore
6
Punten
8
Leeftijd
73
Locatie
Hoorn
Bij mij werkt de zoekfunctie van het forum niet dus ik heb niet informatie kunnen opzoeken. Vandaar deze vraag:
Ik heb geprobeerd om de RTH functie te gebruiken maar hij reageert niet op de afstandsbediening knop. Ik vloog in de C mode. Misschien is dat niet juist? Of mogelijk sla ik stappen over? Hoor het graag. Groet en alvast bedankt
 
Kan het zijn dat de drone kortbij (< 20 meter) was? Want dan werkt de RTH niet.
1627990701676.png

(de zoekfunctie van het forum werkt inderdaad niet)
 
Laatst bewerkt:
Snitsernl: Zou kunnen zal ik gauw eens uitproberen. Is het 20 meter ver en/of hoog?
 
Ver.

Tip: Let er ook op dat je de RTH-knop lang genoeg ingedrukt houdt.
 
Snitsernl: Ik heb hem wel een aantal seconden ingedrukt
 
Zal later vandaag eens zoeken.
Heb gelezen dat een GEO zone effect kan hebben op RTH, maar er staat niet bij wat het effect is.
Meen een keer iets gelezen te hebben dat je eerst minimaal 7 meter recht omhoog moet nadat het RTH point is herkend.

Word vervolgd.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ja hij piepte wel maar er gebeurde niets
 
En als je de RTH inschakelt via de app? (nr 14 op het scherm, zoals hieronder) Werkt het dan wel? Of moet je het nog op grotere afstand testen?

1628016777926.png
 
Nog niet uitgeprobeerd inderdaad. Vermoedelijk kom ik er vanmiddag wel aan toe.
 
Hoi Frako,

Niet vergeten een goede RTH hoogte in te stellen hé. Dus kijken welke obstakels in je vlieggebied hoogst zijn, daar enkele meters bijtellen en dat opgeven als RTH hoogte.

veel succes,

Riho
 
Ik ben ook een nieuwe vlieger, en ik durfde op mijn eerste vlucht nog niet zo hoog (ik dacht dat ik al aardig hoog zat) ik had de rth hoogte op 50 mtr gezet en druk dus op de knop voor de eerste keer, begint dat ding toch te stijgen dat ik dacht die zie ik niet meer terug :)
 
Ik ben speciaal naar een terrein gegaan zonder bomen en obstakels. Ik merk wel dat je eerst moet wennen aan het vertrouwen geven aan de techniek van de mini. Dat lukt al steeds beter en je kunt je vragen kwijt op dit forum. Wat ik oveigens zeer waardeer.
Groet en als mede beginneling succes.
 
Hoi Frako,

Het is letterlijk zoals je zegt: je moet effectief op de techniek vertrouwen en meestal laat ze je niet in de steek, maar je moet er toch mee rekening houden dat het fout kan gaan.
Ik heb mijn drone sinds februari en in het begin was ik bang om over water te vliegen. Als je aan zee woont dan mist je natuurlijk veel als je dat niet durft. Ondertussen heb ik ook mijn vertrouwen gesteld in de techniek en mijn drone is steeds veilig teruggekeerd. Ik ben hem 2 keer kwijt geraakt (contact verbroken zonder eenduidige reden) en hij kwam telkens mooi uit zichzelf terug. Dat is echt schrikken, maar dan zie je dat dit toch toptechnologie is.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app