Welke third party fly app gebruiken, nu deze ook voor de Mini 2 beschikbaar komen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Welke 3rd party fly app(s) gebruik jij?

  • Litchi

    Stemmen: 7 58,3%
  • Dronelink

    Stemmen: 2 16,7%
  • Rainbow

    Stemmen: 2 16,7%
  • Andere ...

    Stemmen: 1 8,3%

  • Totaal aantal stemmers
    12
Eerste complete video met dronelink gemaakt. Het bevalt mij erg goed. Toch wel zaken tegen gekomen die belangrijk zijn om rekening mee te houden. Ter plaatse de situatie bekijken voor de hoogtes van de bomen en objecten in het vlieggebied. De kaarten geven daar geen informatie over, bovendien kunnen er wijzigingen in de situatie zijn in de periode tussen het maken van de kaart en de huidige situatie. Hier een screendump van het Dronelink waypoint schema en resultaat de video die ermee gemaakt is.
dronelinkwaypointapp.jpg
Link naar de video:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Crimino en SnitserNL
Ja, dat lijkt zo wel heel leuk te werken.
Ik denk dat ik zelf de waypoints wel iets hoger had gepland, want je leek toch wel dicht in de buurt van de bomen te komen. ;)

Welke versie van Dronelink heb je hiervoor aangeschaft? De Premium zeker?
 
Inderdaad, ik heb de premium versie aangeschaft. Narrow escape met de bomen ik zat op 5.5 mtr vanaf de dijk, geschat uiteindelijk 8 meter hoger dan het water, leek hoog genoeg maar checken is beter blijkt!
 
Ja, ik denk dat die versie mij ook het beste zou passen, voor waar ik het voor wil gebruiken.
 
Mooie beelden, maar voor de muziek had ik toch wat anders genomen.
Lijkt me meer wat voor een griezelfilm.
 
Als ik het goed begrijp gaat dit over het uploaden van software updates naar de drone zelf.

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
Voor zover ik weet bestuurt Dronelink de drone middels virtuele sticks. Bij Litchi schijnt dat anders te zijn, maar ook bij Dronelinjk kan je de route naar de drone uploaden zag ik ergens. Ik gebruik Dronelink in de standaard versie dus met virtuele sticks, de RC moet dan dus in contact blijven met de drone.
 
Als ik het goed begrijp gaat dit over het uploaden van software updates naar de drone zelf.

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app

RCEE: Bekijk bijlage 3416

1642787474080.png

Dit is een grijs gebied. Zowel Litchi, Rainbow en Dronelink laden op de smartphone en uploaden geen nieuwe drone firmware.
Het zijn puur applicaties die de RC/Drone aansturen al dan niet gebruikmakend van de SDK.

Puur op bovenstaande definitie (Modificeer uw Drone niet. Enkel door de fabrikant aangeraden software-uploads zijn toegestaan) zijn Litchi, Rainbow en Dronelink geen drone modificatie aangezien de software niet naar de Drone wordt geschreven.

Drone-Hacks, the best way to hack your DJI Drone zou wel een Drone/RC software modificatie zijn
 
Voor het geval mensen het gemist hebben:

Info Litchi for iOS is not yet compatible with Mini 2, Mini SE and Air 2S as DJI did not release an update for the iOS SDK yet. DJI plans to release the update on 31st March 2022. Litchi for iOS will be updated shortly after.

What's new - Litchi

January 2022 Updates​

Android: Litchi for DJI Drones

Version 4.21.0 / 4.21.1 (February 2, 2022)
- added support for RTMP streaming
- Follow mode's 'Altitude Reference' setting renamed to 'Follow Terrain'. If the mobile device has no pressure sensor, the GPS altitude will be used instead
- restored support for devices running android 5, CrystalSky and P4 Pro V1+ screen
Version 4.20.0 (January 20, 2022)
- added support for Mini 2, Mini SE and Air 2S
- added new GPS Coordinates Format setting
- you can now unlock take off restrictions in low light conditions
- fixed Follow mode bug where the drone would not follow a Magic Leash paired device
- fixed startup crash on Android 12
- fixed Facebook live streaming not working
***Known issue*** Live video feed does not work on Pixel 6 series. We will update as soon as DJI fixes it in the SDK
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Klopt, bij gebruik van een 'third party app' kun je geen garantie claimen bij DJI als er iets misgaat, ook niet als je Care Refresh hebt.
Er zijn mailtjes van DJI als antwoord op die vraag, dat het gebruik van een derde partij app géén invloed heeft op de garantie. Dat is op onze Engels collega forum uitgebreid aan de orde geweest.
Zie ook deze YouTube video:


Care refresh and Litchi
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Indien ik Litchi op mijn android telefoon installeer maar ik krijg over 2 maanden een nieuwe telefoon of ik wel het op een 2e telefoon of tablet installeren, moet ik dan dubbel betalen?
 
Indien ik Litchi op mijn android telefoon installeer maar ik krijg over 2 maanden een nieuwe telefoon of ik wel het op een 2e telefoon of tablet installeren, moet ik dan dubbel betalen?
Afgaand op de andere apps die ik in de loop van de jaren heb gekocht, lijkt het mij logisch dat je de app gewoon op je nieuwe telefoon kunt installeren, activeren (door in te loggen) en te gebruiken.
Tenzij je natuurlijk besluit een IOS telefoon te gebruiken i.p.v. de Android telefoon. Je moet dan een andere app (de IOS-versie) kopen.