Welke video editor/converter...

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Henk_01

New Member
Lid geworden
25 jan 2021
Berichten
23
Waarderingsscore
7
Punten
3
Leeftijd
56
Locatie
8450
Graag wat tips voor een simpele video editor/ converter, Meeste free editors zijn als puntje bij paaltje komt niet gratis, want de 1 converteert maar de helft of een derde, of de editor plaatst een watermerk, hoeft niet met veel opties te komen ( simpele editor zoals bijv. Movavi Editor Plus).
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt,

mvg,
 
Deze vraag is al meerdere malen uitgebreid ter sprake gekomen op het forum. Ik raad je aan de zoek-functie eens te proberen, dan ga je gegandeerd een hoop tips vinden.
 
Graag wat tips voor een simpele video editor/ converter, Meeste free editors zijn als puntje bij paaltje komt niet gratis, want de 1 converteert maar de helft of een derde, of de editor plaatst een watermerk, hoeft niet met veel opties te komen ( simpele editor zoals bijv. Movavi Editor Plus).
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt,

mvg,
Als je geen geld wilt uitgeven is OpenShot Videobewerkingssoftware | Gratis, open, en prijswinnende videobewerkingssoftware voor Linux, Mac, en Windows! een prima alternatief. Wil je wel geld uitgeven zou ik voor Adobe Premiere gaan. Overigens is dat laatste een puur persoonlijke keuze.
 
Als je geen geld wilt uitgeven is OpenShot Videobewerkingssoftware | Gratis, open, en prijswinnende videobewerkingssoftware voor Linux, Mac, en Windows! een prima alternatief. Wil je wel geld uitgeven zou ik voor Adobe Premiere gaan. Overigens is dat laatste een puur persoonlijke keuze.
Is bijna een exacte kopie van Movavi Video Suite 21 (converter en editor pack), was 114 euro, met korting nog slechts 45 euro, had de trial gebruikt en was tevreden over conversie dus deze maar aangeschaft, in de editor zitten tal van preset templates voor tekst, effecten en nog veel meer om videos te bewerken dus wat mij betreft value for money...

mvg,
 
  • Leuk
Waarderingen: Pok en PaulJ
Kdenlive is gratis een kan zowat alles. Ik lees verschillende ervaringen. Bij sommigen werkt hij niet goed maar ik heb er geen enkel probleem mee.
 
Ik ben een fan van iMovie, zowel op de computer als de telefoon. Nu moet ik wel zeggen dat ik een redelijke beginner ben en vooral korte filmpjes maak.
 
  • Leuk
Waarderingen: bhmdrone
Graag wat tips voor een simpele video editor/ converter, Meeste free editors zijn als puntje bij paaltje komt niet gratis, want de 1 converteert maar de helft of een derde, of de editor plaatst een watermerk, hoeft niet met veel opties te komen ( simpele editor zoals bijv. Movavi Editor Plus).
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt,

mvg,
Hallo Henk,

Ik heb al diverse video editors gebruikt, maar het afgelopen jaar ben ik definitief overgestapt op de betaalde versie van Filmora. Nu versie 10 (X). Het mooie aan deze editor is dat er een geweldige beat detectie functie in zit voor editen van video op de beat van de muziek. Zie voor meer info over Filmora video’s op YouTube. Op mijn YouTube kanaal kun je o.a. diverse Mini en Mini 2 video’s zien gemaakt met deze geweldige editor.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten, Gekol Drone Videos (Geert).
 
Hallo Henk,

Ik heb al diverse video editors gebruikt, maar het afgelopen jaar ben ik definitief overgestapt op de betaalde versie van Filmora. Nu versie 10 (X). Het mooie aan deze editor is dat er een geweldige beat detectie functie in zit voor editen van video op de beat van de muziek. Zie voor meer info over Filmora video’s op YouTube. Op mijn YouTube kanaal kun je o.a. diverse Mini en Mini 2 video’s zien gemaakt met deze geweldige editor.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten, Gekol Drone Videos (Geert).

Heb ook wat verschillende editors vergeleken en geprobeerd, tot slot gekozen voor Movavi Video Suite, de layout is bijna identiek aan Filmora, toch bedankt Geert.

mvg,
 
De beste YouTube - video-editors zijn degenen die de beste videobewerkingssoftware gebruiken. Dus als je van plan bent om een YouTuber, je zou willen overwegen het nemen van een kijkje op deze handige maar krachtige apps met een platte leercurve om te beginnen met het maken van video ' s meteen.
 
Er zijn verschillende manieren om video te gebruiken voor compressie. U kunt de videocompressiesnelheid aanpassen om deze naar een lichter formaat te wijzigen, te converteren of ongewenste delen te verwijderen. Nadat ik het programma tegenkwam https://www.movavi.com/nl/ ik had geen problemen meer met video compressie
 
Laatst bewerkt:
De beste YouTube - video-editors zijn degenen die de beste videobewerkingssoftware gebruiken.
De beste YouTube editors zijn professionals, die gebruik maken van professionele middelen. Dat is voor de meeste hobbyisten niet haalbaar en ook helemaal niet nodig om je hobby mee te doen.
 
Graag wat tips voor een simpele video editor/ converter, Meeste free editors zijn als puntje bij paaltje komt niet gratis, want de 1 converteert maar de helft of een derde, of de editor plaatst een watermerk, hoeft niet met veel opties te komen ( simpele editor zoals bijv. Movavi Editor Plus).
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt,
Klopt, je loopt altijd tegen beperkingen aan met gratis software. Een complete editor voor weinig die ook nog betrouwbaar werkt is Filmora, kost een paar tientjes en is aan te raden voor de gevorderde beginner. Filmora werkt tot maximaal 4K resolutie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
ik gebruik zelf altijd iMovie die bevalt mij heel goed en ik plaats mijn filmpjes daarna altijd op YouTube. Anders is er te veel kwaliteit verlies helaas.
 
Shotcut voor mij. Gratis en draait 4K op een gemiddelde laptop.