Werken met drones

Tunecab

New Member
Lid geworden
31 jan 2018
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
51
Beste mensen, Ik ben al enige tijd op zoek naar werk. Uiteraard laat je dan je gedachten gaan over wat voor soort werk je wilt. Waar liggen de interesses etc. Mijn interesses liggen o.a. bij drones. Dan ga je es denken wat voor soort werk er te vinden zou kunnen zijn of welk soort functies gebruik maken van drones. Je ziet nog weleens iets van dronegebruik bij de politie.

Wat ik me afvraag is of er echt functies of werk te vinden is m.b.t. drones. Zijn er mensen op dit forum die daar iets over kunnen zeggen?

Tunecab

New Member
Lid geworden
31 jan 2018
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
51
Dankjewel Sjakie en Snitsernl, ik zal de vacatures eens doornemen. Tevens zal ik ook kijken bij ROC Friese Poort. Die zitten bij mij om de hoek, dus daar is makkelijk te komen voor eventueel info. Nogmaals dank!!

• Leuk
Waarderingen: Snitsernl

Inspectie Drone

New Member
Lid geworden
7 jun 2021
Waarderingsscore
8
Punten
3
Leeftijd
53
Steeds meer bedrijven, waaronder mijn eigen bedrijf, zetten drones in voor allerlei inspectiedoeleinden.
Ja kan denken aan visuele inspecties van o.a. bruggen & telecommasten, thermografische inspecties van zonnepanelen & hoogspanningsmasten, dakinspecties, magazijn inventaris enz., enz.
Feit is wel dat je soms ook aanvullende vakgerelateerde opleidingen nodig hebt.
Op LinkedIn staan genoeg voorbeelden hoe bedrijven drones inzettten.

Fly Steady, Fly Safe

Tunecab

New Member
Lid geworden
31 jan 2018
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
51
Dank voor je uitgebreide antwoord op mijn eerdere vraag. Ik ga zeker zoeken op Linkedin om te zien wat daar aan informatie te vinden is. Waar ik alleen nog een vraagteken heb is of je je volledige werk ervan kan maken. Heb jij iemand in dienst die bij wijze van spreke 40 uur verschillende inspecties doet?

Inspectie Drone

New Member
Lid geworden
7 jun 2021
Waarderingsscore
8
Punten
3
Leeftijd
53
Dank voor je uitgebreide antwoord op mijn eerdere vraag. Ik ga zeker zoeken op Linkedin om te zien wat daar aan informatie te vinden is. Waar ik alleen nog een vraagteken heb is of je je volledige werk ervan kan maken. Heb jij iemand in dienst die bij wijze van spreke 40 uur verschillende inspecties doet?
Hi Tunecab,

Nee, ik ben full time bezig met inspecties en zet (nog maar) 1 a 2 keer per week mijn drone in.
Er zijn meerdere bedrijven die drone inspecties full time uitvoeren, al dan niet in opdracht van van anderen.
Ik vermoed wel dat het mogelijk is om er een full time job van te maken, maar gezien de lokaties en risico zal je dan wel in de category Specified uitkomen, met alle bijbehorende opleidingen.