Wetenschappers ontwikkelen stoel waarmee je een drone kunt bedienen

Discussie in 'Nieuws' gestart door wdejager, 19 jun 2019.

1. wdejager

wdejager Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    4 jul 2016
    Leuk Bevonden:
    583

Zou het niet superhandig zijn als je zonder handen een drone kunt bedienen, en in plaats daarvan stuurcommando’s kunt geven door lichaamsbewegingen te maken? In sommige gevallen zou dat best een uitkomst kunnen zijn, dachten een aantal wetenschappers verbonden aan de Simon Fraser University in Canada. Zij ontwikkelden een Flight Chair die je in staat stelt om een drone te besturen door steeds andere zitposities in te nemen.

Lees verder

2. Dennis Mengerink

Dennis Mengerink Active Member

Lid geworden:
    3 feb 2018
    Leuk Bevonden:
    172
    Moest wel een beetje lachen als ik eerlijk ben. Dacht eerder aan een knutselaar dan een wetenschapper. De pedalen zijn switches i.p.v potentiometers, snelheid van stijgen en dalen is dus nietvariabel. De menselijke hand is motorisch gezien het beste om iets te besturen lijkt me. Laatst een beetje liggen brainstormen, het is gewoon mogelijk om met 1 stick de drone te besturen. En ik vraag mij af dat als je hard moet niezen wat er dan gebeurd als je in die stoel zit

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

3. peSHIr

peSHIr Active Member

Lid geworden:
    23 jul 2018
    Leuk Bevonden:
    169
    Mijn eerste associatie toen ik de foto in een nieuwsoverzicht langs zag komen was "electrische stoel". Lijkt mij een onhandig hobbyproject voor de leuk voor iedereen die niet iets mankeert zodat handen niet normaal te gebruiken zijn.

Dat brainstormen hebben anderen ook allang gedaan natuurlijk.

Deel Deze Pagina