Plus: je ziet waarschijnlijk geen moer dit jaar (van je drone, en in eventueel gemaakte opnamen) door de weersverwachting met veel mist.
Los van het niet mogen vliegen buiten de daglicht periode (en we hebben het hier niet over grensgevallen rond schemering..) zonder schriftelijke ontheffing is vliegen in mist met meeste drones ook geen goed idee door vochtproblemen door condensatie op sensoren en andere onderdelen.
Voorbeeld: vluchten in onderstaand filmpje heb ik afgebroken door zeer duidelijke condensation en sensor malfunction warnings (analoog aan high wind warnings, met toevoeging "land as soon as possible"). Zie einde van het filmpje. Bij landing zat ieder oppervlak van mijn Spark onder de waterpareltjes van 1 tot 2 millimeter groot (en waarschijnlijk kleiner). Dat was best even schrikken toen.
Iedereen ziet maar wat hij/zij doet; ik lig waarschijnlijk al gewoon op bed als het jaarlijkse onzinnige offensief weer begint.
Als je het bericht waar je net met volledig citaat een retorische vraag over gesteld hebt ook echt gelezen hebt, heb je inderdaad wel een idee, denk ik. Was dat bakje bijdehandjes lekker?Ik begrijp natuurlijk wel wat je bedoelt. Maar is het MET een schriftelijke ontheffing dan wel een goed idee?
Dank Wietse, dat wist ik niet, maar had ik wel moeten weten.Het is niet toegestaan om 's nachts met een drone te vliegen, tenzij je hiervoor een ontheffing van de ILT hebt. Niet doen dus en lekker je drone aan de grond laten staan. Zeker met de voorspelde mist, want dan heb je al helemaal geen zicht op je drone. Natuurlijk is alles relatief (het vuurwerk is veel gevaarlijker dan een paar rondvliegende drones) maar we hebben nu eenmaal te dealen met deze regelgeving.
Plus: je ziet waarschijnlijk geen moer dit jaar (van je drone, en in eventueel gemaakte opnamen) door de weersverwachting met veel mist.
Voorbeeld: vluchten in onderstaand filmpje heb ik afgebroken door zeer duidelijke condensation en sensor malfunction warnings (analoog aan high wind warnings, met toevoeging "land as soon as possible"). Zie einde van het filmpje. Bij landing zat ieder oppervlak van mijn Spark onder de waterpareltjes van 1 tot 2 millimeter groot (en waarschijnlijk kleiner). Dat was best even schrikken toen.
Iedereen ziet maar wat hij/zij doet; ik lig waarschijnlijk al gewoon op bed als het jaarlijkse onzinnige offensief weer begint.
Dank Wietse, dat wist ik niet, maar had ik wel moeten weten.
Misschien is hij te bescheiden om er zelf op te reageren, maar hij heet Wiebe.