Wie wil er even tijd voor mij nemen.

  • Onderwerp starter Dennis Mengerink
  • Startdatum
Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
D

Dennis Mengerink

Guest
Dag iedereen,

eigenlijk ben ik er een beetje klaar mee, ik krijg het niet voor elkaar om mijn filmpjes soepel te krijgen(Fps).
Ik wil graag uitsluiten dat het aan mijn software ligt. Ik gebruik een ge-update iMac met Imovie. Ook al veel geëxperimenteerd met windows-programma's. Helaas ben ik nog steeds niet tevreden met de gerenderde films. Wie wil voor mij moeite doen om een heel kort stukje video te renderen en deze weer naar mij te retourneren? Het gaat om een kort stukje van 3840x2160 29,97Fps, 215Mb, gewoon in de tuin. Als de camera niet beweegt is het helemaal TOP, echter met draaien erger ik me dood. Dus graag het rauwe bestand openen en zonder bewerking renderen, als iemand dit wil doen ben ik je eeuwig dankbaar. Als je mij wil helpen stuur ik het bestand op via wetransfer. Alle hulp is welkom!!!
 
Wat ergert je aan het beeldmateriaal Dennis?
Zomaar een paar vragen:
- Waarom film je in 30fps (29.97 NTSC) in plaats van 25 fps (PAL)?
- Wat was de sluitertijd op het moment dat je de drone liet draaien?

Ik wil je met alle plezier helpen.
 
Ik wil hem ook wel even renderen hoor

Verzonden met mijn ONEPLUS A5000 en de Dronepilots.nl app
 
Dag allen, bedankt voor de reacties, Eric heeft voor mij een stukje gerenderd (25FPS)en hij vond het alsnog zeker niet slecht, Sluitertijd was 1/60 met ND8. Ik ben misschien bang dat ik toch teveel verwacht en het hiermee moet doen. Het is ook niet bagger hoor, als de camera niet beweegt is het absoluut geweldig, alleen bij de geringste beweging schokt het mij nog steeds erg veel vind ik dan. Ik zie erg veel filmpjes op youtube waar ik mijn 'schokken' in herken, maar er zijn er ook die zoooo gruwelijk soepel zijn dat ik gewoon jaloers wordt.
 
Oke, dan even over een andere boeg. Wie zou MIJ een rauw stukje film op willen sturen, zodat ik kan vergelijken? Graag type drone en sluitertijd vermelden. Heeeel erg graag. dmengerink70@gmail.com
 
Ik wil je graag helpen, maar ik heb alleen 25fps 4K clips, boven zeg je dat je met 29,97fps filmt?
Mijn drone is de Mavic Air
 
Ik wil je graag helpen, maar ik heb alleen 25fps 4K clips, boven zeg je dat je met 29,97fps filmt?
Mijn drone is de Mavic Air
Heel erg graag, 25fps is prima! Heb inmiddels filmpjes in alle mogelijke instellingen gemaakt. Mijn doel is om ander materiaal te vergelijken met dat van mij, als daar een zichtbaar verschil in zit weet ik weer wat meer. Wil ook het liefst onbewerkt materiaal om te vergelijken(Is lastig te vinden op internet). Weet niet of je bekend bent met www.wetransfer.com ,daar kun je bestanden opsturen tot 2 Gig. Hoeft geen hele lange clip te zijn hoor, maar als het zou kunnen met wat horizontale beweging, dan valt de fps goed op. Zou top zijn als je mij wat zou willen sturen!

Groeten, Dennis. (dmengerink70@gmail.com)
 
Dennis, iets zegt me dat je een perfectionist bent, maar ik kan er nog niet helemaal de vinger op leggen. ;)