WiFi problemen DJI Spark

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
nou het hele Australië verhaal loopt wat mijn spark betreft uit op een deceptie want elk gerenomeerd dorp heeft hier een air strip en een ctr van 5 km en als je dan eindelijk iets gevonden hebt waar je wel mag vliegen dan is het of niet interessant of er hangt een hoogspannings mast boven je hoofd en je wilt hier geen fly a way hebben ivm magnetische velden.
Plus nu dat gehannes met dat koppelen van je telefoon dat voordat je ready to fly bent de helft van je accu al leeg is.
Wilde in eerste instantie mn Mavic meenemen maar was er niet voor 100℅ zeker van dat ze em op een buitenlands vliegveld zouden afpakken en daardoor toch voor de Spark gekozen

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
Vragen bij een internetwinkel of je assistent 2 erop mag zetten en dan kun je aan de slag
 
Zeer goed idee, ik liep vandaag in zo'n shopping mall en daar zag ik een aantal geschakelde computers staan en dacht nog goh dat is bij ons allang verleden tijd en hier hebben ze dat nog dus ik ga morgen idd nog ff terug naar dat winkelcentrum om het te proberen. Hartelijk bedankt voor de tip Vayreda,wordt vervolgt

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
En hier is het antwoord dan
Terug gegaan naar dat grote winkelcentrum en kwam daar bij een it zaakje terecht waarvan de eigenaar ook een Spark bleek te hebben maar al een tijdje geen updates had gedaan, dus heb hem gevraagd om assistent 2 op zn pc te zetten (om daar in de toekomst klanten sneller mee van dienst te kunnen zijn) een beetje smeren met de stroopkwast kan geen kwaad toch.
Afijn daar had ie wel oren naar dus prog geinstalleerd en gedowngrade naar versie 701 en ziedaar binnen 1 minuut was mijn Sparkje weer vrolijk aan het vliegen zonder alle connect problemen jiiiipppppiiiiiii

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric-Jan
Gefeliciteerd have a nice flight

Verzonden met mijn klapmobiel
 
En ohja wat ik vergeten wat te vertellen, thuis had ik gekeken op Dronemate en daar stond een dikke groene vink bij het vliegen met een drone in Australië dus dacht toen meteen meenemen dat ding maar toen ik hier was en ging kijken op app van Airmap bleek dat van dat hele grote Australië maar 5% over blijft waar je vrij en ongestoord kunt vliegen.
En dit vertel ik nog even omdat de zomer bij ons aankomt en er dus vast mensen zijn die hun drone mee willen nemen naar het buitenland.
Dus eerst ff goed kijken op beide apps om teleurstellingen te voorkomen

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app