Wisentbos Dronten

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ik zal je niet aangeven hoor ;)
Maar handhaving achteraf op basis van camerabeelden wordt steeds meer een dingetje, tegenwoordig.
 
  • Leuk
Waarderingen: HMH en Max*
Overigens: juist vóórdat de Lelystad CTR er was, was dit een relatief drukke uitvliegroute, omdat dat kanaal zo mooi als visuele referentie dient als je richting Kampen wilt wegvliegen. Sinds de CTR ligt de uitvliegroute richting Harderwijk en de aanvliegroute langs de A6. Dus is Dronten daarmee juist een stuk rustiger geworden.
Uitzonderingen zijn er altijd, natuurlijk. Zoals ik laatst zelf mee heb mogen (moeten) maken. Door het weer naar beneden gedwongen heb ik een nadering op 800 ft vanaf zo ongeveer de plek waar deze foto genomen is, "straight in" gevraagd en gekregen. Prima weer op de grond (om bijvoorbeeld met je drone te gaan vliegen...), maar een wolkendek dat ineens veel te laag kwam om de standaard naderingsroute op zicht te kunnen vliegen.
 
Rosse,
Je had dan toch een meding op je DJI Fly moeten krijgen dat je in een Class D Aerospace opsteeg?
Ik woon in Almere stad en die nieuwe belachelijk grote CTR zit iets ten NO van mij. Ik wilde eens kijken of DJI me daar zou laten opstijgen en dat was geen probleem (niet gedaan) en ik kreeg eerder genoemde melding.

Ik begrijp die joekel van een CTR niet echt en dat terwijl er windmolens staan (en komen) die toppen tot 220 meter hoog.