Xiaom X8 SE 2020 problemen.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Fun

New Member
Lid geworden
8 nov 2020
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
65
Locatie
Venray
Sinds 28-08-2020 ben ik in het bezit van de Fimi X8 2020. Tot heden heb ik bijna niet mee gevlogen.
Telkens verliest de controller de connectie met de drone of anders om.
De drone gekocht bij xiaomiproducts.nl, geen aanrader trouwens, geven geen enkel hulp.
Hun testen heb ik in een box bestand zie foto.
Graag jullie hulp.




twee.jpg
 
Laatst bewerkt:
FIMI X8SE 2018 uitvoering gehad, geen enkel probleem gehad op een batterij na maar dat was mijn eigen schuld. Meer dan 300 vluchten mee gemaakt.

Aangezien je zelf bijzonder weinig informatie geeft wat er precies gebeurt is het misschien handig om daar eens mee te beginnen.
- nieuw of tweedehands?
- wat is de productiedatum ?
- Welke telefoon gebruik je ?
- Gebruik je de juiste App ? Oranje of blauw icoon ?
- Welke meldingen zie je op het scherm.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het over de 2020 versie!


-Nieuw
-05-2020
-Huawei, 2x
-Iphone 8
-samung, 2x
-blauw icoon, laaste updates.
-Zwart scherm- geen connectie meer.

Bij connectie verlies komt de drone tot nu altijd thuis zij het niet op de plek vanwaar hij gestart is . Ja gekalibreerd.
Xiaomiproducts.nl heeft hem getest zoals men zegt, zie print. Lang heeft men er niet meegevlogen volgens de Blackbox informatie en vaak moeten opstarten, vreemd naar mijn mening.

Wacht nog op antwoord vanuit China.

In ieder geval nooit meer een xiaomi en ook nooit meer van xiaomiproducts.nl
We hebben nog een DJI nooit problemen mee gehad, start en vliegt als een tierelier!
 
Laatst bewerkt:
Ja lijkt allemaal in orde. Ik zou even afwachten op antwoord uit China. Anders gewoon terug naar de winkel en vragen of zij voor een oplossing kunnen zorgen. Het feit dat je drone het niet goed doet heeft natuurlijk weinig met de winkel te maken.
 
Hi Rcee,

Dat is het nu juist.
Men zegt eenvoudig dat het aan de telefoon ligt.

-Huawei, 2x
-Iphone 8
samung, 2x


Sorry maar,ik ben echt niet de enigste!

Je zegt dat het in orde lijkt. Waar baseer je dat op?

Zie de laatste reactie van xiaomiproducts.nl :

Excuses hiervoor, maar wij kunnen in deze casus echt niet meer voor u betekenen.

Met vriendelijke groet,

Rico van den Brink
XiaomiProducts
 
Laatst bewerkt:
Je zegt dat het in orde lijkt. Waar baseer je dat op?
Je gebruikt in ieder geval de juste App.
Over de telefoon ben je wederom wat vaag, een iphone 8 is duidelijk maar 2x samsung of 2x huawei daar kan niemand wat mee., exacte types moeten we hebben.
Een iphone8 is uit 2017 en dus relatief verouderd. en van de overige telefoons weet ik het niet omdat je simpelweg geen specificaties geeft.

De FPV van de FIMI X8SE is 1080P, de resolutie van de IPhone8 is max720P[behalve als je een IPHONE 8 plus hebt] . Dat botst alvast met elkaar. De verklaring van xiaomiproducts zou dus best nog wel eens plausibel kunnen zijn in het geval van de iphone8
Verder heb ik ook geen flauw idee wat er aan de hand kan zijn. maar de gebruikte telefoon hardware is wel degelijk van belang. Met een budgettoestel kom je vaak niet weg. Als jij er van overtuigt bent dat je dat uit kunt sluiten zou ik alleen nog de SD kaart verdenken. Als dit ook ok is dan heb je waarschijnlijk gewoon een defecte drone en rest niks anders dan deze opnieuw ter reparatie aan te bieden. Je hebt tenslotte wettelijke garantie.

Succes.
 
Dag Rcee,

Die wettelijk garantie lappen ze aan hun laars. Sterker nog, wij heb gevraag en aangeboden om met ons spulletjes naar hen te komen en waarna hun dan aan ons zouden kunnen laten zien / uitleggen wat wij fout zou doen en of wij dus de juiste telefoons zou gebruiken. ( De verkoper moet namelijk op zijn mist twee maal de gelegenheid hebben gehad om tot een oplossing te komen, waaraan ze dan ook niet voldoen.)

Hier hun antwoord:

Screenshot_20201103-131719.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201103-131719.jpg
    Screenshot_20201103-131719.jpg
    773,1 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Als het om technische vraagstukken gaat bent je op dit forum wel op het juiste adres. Geschillen met de winkelier kan ik je niet mee helpen. Ik vraag mij ook af of dit de juiste plek is om dat te ventileren.
 
Dag Rcee,

Ik reageer op je vragen en antwoorden niet meer en niet minder.
Mijn technische vraagt blijft dus bestaan.

Bedankt voor je reacties

Groet Fun.