Xiaomi Mini - eindelijk DJI (Mavic) Mini concurrentie?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

bnwgraaf

Active Member
Lid geworden
6 jan 2020
Berichten
105
Waarderingsscore
44
Punten
28
Leeftijd
50
Locatie
Kaatsheuvel
Ik heb nog een Chinese DJI Phantom kloon, maar zoek iets wat makkelijker mee kan op vakantie en in de rugzak.
Ik begon op een gegeven moment geïnteresseerd te raken in de vouwbare drones als Hubsan Zino en Fimo X8.

Ik had de DJI Mavic Mini ook gezien, maar de prijzen zijn over het algemeen nog iets hoger en ik dacht dat die met zijn afmetingen nooit een serieuze drone zou kunnen zijn en meer richting de speelgoed categorie gaat.

Totdat ik steeds meer reviews en testen van de Mini zag. Ik raakte enthousiast en denk dat het voor mij de ideale vakantie drone is vanwege de erg compacte afmetingen terwijl er toch een hele behoorlijke camera op zit en de vliegeigenschappen heel goed zijn, zolang de wind niet te sterk is.

En met de nieuwe regelgeving zijn er nog wat voordelen aan deze kleine drone.

Eigenlijk zijn het ontwerp en de eigenschappen zo interessant en heeft de Mini zoveel succes, dat het me verbaast dat er nog steeds geen echt directe concurrenten zijn...

Totdat ik DIT artikel vandaag las. Er is nog zo goed als geen informatie over te vinden, maar het klinkt wat mij betreft erg interessant!
Als de vliegeigenschappen en camera kwaliteit een beetje vergelijkbaar worden met de DJI Mini maar de prijs misschien net een tikkeltje lager, dan kan het wel eens een succes worden.
En dan wel active tracking? Stop er dan ook nog maar gelijk object avoidance in :)

Ik ben erg benieuwd en hoop dat er snel meer info en eerste reviews komen....
Heeft iemand hier al meer info over gevonden?
 
Er is nog heel weinig over bekend. Een bevestiging van FIMI dat ie gaat komen is er wel.
 
Interessant.
Als de specs kloppen lijkt het een drone kloon van de mini 2.
Oke, active tracking ontbreekt op de mini 2, maar het zou mij niets verbazen als er t.z.t. een nieuwe firmware update komt voor de mini 2 ten einde het gat met de concurrent kleiner te maken.
Time will tell....
 
Een bevestiging van FIMI dat ie gaat komen is er wel.
Dat had ik ook begrepen!

Interessant.
Als de specs kloppen lijkt het een drone kloon van de mini 2.
Oke, active tracking ontbreekt op de mini 2, maar het zou mij niets verbazen als er t.z.t. een nieuwe firmware update komt voor de mini 2 ten einde het gat met de concurrent kleiner te maken.
Time will tell....
Kloon of niet, het is zeker interessant als er eens wat concurrentie voor de Mini op de markt komt. Nu kan DJI genoeg functioniteit achterwege laten om het gat groot genoeg te houden met hun duurdere modellen....

Active Tracking op de Mini, het lijkt inderdaad mogelijk met een firmware update maar dat wordt eigenlijk al geroepen sinds de Mini, versie 1. Overigens is er third party firmware/app voor de Mini waarmee het wel één van de functionaliteiten is (met de Litchi app).
Maar wanneer er echte directe concurrentie komt met meer functionaliteiten komt, dan kan dat voor DJI inderdaad een reden zijn toch zaken als Active Tracking toe te voegen en dat is weer leuk voor ons als consument!
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Leuk hebbedingetje voor erbij, ik ga hem zeker bestellen.
 
Eerst zien, dan geloven. Ik heb in de loop der jaren genoeg 'DJI Mavic killers' aangekondigd zien worden, maar uiteindelijk kwamen ze niet op de markt, of vielen ze in de praktijk zwaar tegen. Ik noem een Yuneec Breeze en Mantis Q, Zerotech Dobby, MicroDone 4.0, etc. En nee, ik ben geen DJI fanboy, ik krijg mijn reviewmodellen ook niet gesponsord.
 
Eerst zien, dan geloven. Ik heb in de loop der jaren genoeg 'DJI Mavic killers' aangekondigd zien worden, maar uiteindelijk kwamen ze niet op de markt, of vielen ze in de praktijk zwaar tegen. Ik noem een Yuneec Breeze en Mantis Q, Zerotech Dobby, MicroDone 4.0, etc. En nee, ik ben geen DJI fanboy, ik krijg mijn reviewmodellen ook niet gesponsord.
Ik moet het ook eerst zien, heb me al vaak verdiept in een vergelijkbare drone als de mini.
Waar het vaak op vastloopt is alleen al de stabilisatie van de camera....
De specs op zich zeggen niet zoveel
 
Zal best zijn, dat DJI het gewoon erg goed voor elkaar heeft, toch ben ik wel benieuwd en zou het niet verkeerd zijn, wat extra concurrentie...

Overigens de hierboven genoemde "DJI Mavic killers" hebben geen van alle de combinatie van èn vouwbaar èn onder 250 gram èn 3-assige gimbal.
Dus ja, eerst zien dan geloven, maar in tegenstelling tot bovenstaande drones heeft de Fimi Mini op papier wel vergelijkbare specs als de DJI, of in ieder geval wel zaken die ik persoonlijk interessant vind. En al zou hij iets minder zijn, met een correcte prijs kan het een andere doelgroep aanspreken, waarvoor de DJI net buiten budget valt.
 
Dus ja, eerst zien dan geloven, maar in tegenstelling tot bovenstaande drones heeft de Fimi Mini op papier wel vergelijkbare specs als de DJI, of in ieder geval wel zaken die ik persoonlijk interessant vind. En al zou hij iets minder zijn, met een correcte prijs kan het een andere doelgroep aanspreken, waarvoor de DJI net buiten budget valt.
Ik heb 3 Xiaomi's / Fimi's gehad. Alle drie bevielen die prima. Daarbij gebruikt Fimi altijd uitstekende hardware in hun producten. Ambarella Image processoren en Sony Beeldsensoren en dat is gelijk aan DJI producten.. Fimi werkt in tegenstelling tot DJI wel met een fatsoenlijke winstmarge, waardoor de prijzen [en features] een stuk vriendelijker zijn. Zeg nou zelf, €600 voor een mini vind ik echt veel te veel, zeker gezien hetgeen je ervoor krijgt.
De Buitenlandse Pers reageert in ieder geval wel positief op de komst van de Fimi Mini
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Ik heb 3 Xiaomi's / Fimi's gehad. Alle drie bevielen die prima. Daarbij gebruikt Fimi altijd uitstekende hardware in hun producten. Ambarella Image processoren en Sony Beeldsensoren en dat is gelijk aan DJI producten.. Fimi werkt in tegenstelling tot DJI wel met een fatsoenlijke winstmarge, waardoor de prijzen [en features] een stuk vriendelijker zijn. Zeg nou zelf, €600 voor een mini vind ik echt veel te veel, zeker gezien hetgeen je ervoor krijgt.
De Buitenlandse Pers reageert in ieder geval wel positief op de komst van de Fimi Mini
Ik ben zeker erg benieuwd!
 
Ik vat de YouTube video even samen.
Bla bla bla ... I read the patent ... bla bla bla ... maybe this ... bla bla bla ... maybe that ... bla bla bla ... I dont' know for sure.

Kortom, hij speculeert maar een eind aan.
:confused:
 
  • Leuk
Waarderingen: Alex smit
Er komen meerdere platformen.

 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie