Xiro xplorer slechte gps antenne

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Lukas

Member
Lid geworden
13 dec 2016
Berichten
36
Waarderingsscore
2
Punten
8
Leeftijd
21
Locatie
Herent
Op een plaats waar ik vroeger 12 gps had heb ik nu nog maar 6/7 dus dat is net wel/niet genoeg gps maar toen ging ik naar een andere plaats en daar heb ik net hetzelfde probleem?


Met Vriendelijke Groeten
Lukas Maes
 
Ik stond wel naast een boom maar kan dat zo hard de gps signaal verstoren


Met Vriendelijke Groeten
Lukas Maes
 
Hoi, heb geen idee waar het aan ligt.
Ik had het zelfde probleem na de updates.
De mijne is vanuit het niks weg gevlogen, geen enkele stick beweging deed het meer.
Pas dus ip zou ik zeggen
 
Ok


Met Vriendelijke Groeten
Lukas Maes
 
Hoi, heb geen idee waar het aan ligt.
Ik had het zelfde probleem na de updates.
De mijne is vanuit het niks weg gevlogen, geen enkele stick beweging deed het meer.
Pas dus ip zou ik zeggen
Oei, dat klinkt niet best. Is je drone uiteindelijk wel teruggekomen?
 
Nee, niet meer terug kunnen vinden.
De drone was een meter of 10 hoog en 20 van mijn af.
De achterlichten gingen van groen naar wit en de de drone maakte hele heftige bewegingen zonder dat ik wat deed.
Na dat bewegen ging die er als een raket vandoor.
 
Was dat ook een Xiro


Met Vriendelijke Groeten
Lukas Maes
 
En heb je al contact kunnen opnemen met Xiro?


Met Vriendelijke Groeten
Lukas Maes
 
Ja heb ik ook gedaan, week geleden nu maar nog niks terug gehoord.
Uiteraard had ik de pest er in en daar door de app verwijderd....
Dus geen vlucht gegevens, geen drone, geen enkel bewijs.
 
Ja heb ik ook gedaan, week geleden nu maar nog niks terug gehoord.
Uiteraard had ik de pest er in en daar door de app verwijderd....
Dus geen vlucht gegevens, geen drone, geen enkel bewijs.
Ik was in de veronderstelling dat er een 'auto return' functie in de Xiro zit. Dat klopt toch?
Ik heb gelezen (maar nooit getest) dat wanneer de acculading kritisch wordt en de drone minder dan 100 m van je vandaan is hij automatisch terugkomt, en bij meer dan 100 m een directe landing inzet.

Ik begrijp dat de map 'hj' met vluchtgegevens dus wordt verwijderd bij een de-installatie van de app? Dat is ook niet best.
 
Ik was in de veronderstelling dat er een 'auto return' functie in de Xiro zit. Dat klopt toch?
Ik heb gelezen (maar nooit getest) dat wanneer de acculading kritisch wordt en de drone minder dan 100 m van je vandaan is hij automatisch terugkomt, en bij meer dan 100 m een directe landing inzet.

Ik begrijp dat de map 'hj' met vluchtgegevens dus wordt verwijderd bij een de-installatie van de app? Dat is ook niet best.
Dat dacht ik ook allemaal.
 
Maar daarvoor moet -ie wel over de juiste GPS coördinaten beschikken. Normaal gesproken betekent een GPS uitval dat RTH niet meer werkt, maar een GPS fout (dus verkeerde coördinaten) kan een Return To "Verkeerde Plek" initiëren, in plaats van RTH. Dat is wel zuur, dan!
Overigens kan een compasfout ook zoiets veroorzaken, maar meestal gaat -ie dan rondjes vliegen om wat -ie denkt dat het home point is (en 100m weg betekent dan een cirkel met een straal van ongeveer 100m...)

Verder heb ik zelf geen ervaring met Xiro multicopters en woon ik ook vast niet in de buurt van waar jullie fly-away was, dus ik kan niet echt helpen. Helaas.
 
Ja, dat is ook zo Eric-Jan. Als de drone geen idee heeft waar hij is, kan hij ook niet meer netjes terugkomen.

Ik heb nog 1 openstaande vraag aan Peter#14. Is de map /Xiro/hj verwijderd na de-installatie van de Xiro app op je telefoon?
 
Ja, dat is ook zo Eric-Jan. Als de drone geen idee heeft waar hij is, kan hij ook niet meer netjes terugkomen.

Ik heb nog 1 openstaande vraag aan Peter#14. Is de map /Xiro/hj verwijderd na de-installatie van de Xiro app op je telefoon?
Ja klopt!
 
Ai, dat is balen. Dan heb je idd geen vluchtdata en bewijs meer.

Ik heb nog even gezocht op de betekenis van de witte indicator lichten, maar kan maar 1 relevante link vinden. Of het komt maar zeer sporadisch voor, of er wordt weinig over geschreven. De betekenis van de witte lichten staat al helemaal niet in de manual beschreven, raar.
De klacht die hier beschreven wordt, lijkt erg op die van jou.
Mike Wright
 
Ai, dat is balen. Dan heb je idd geen vluchtdata en bewijs meer.

Ik heb nog even gezocht op de betekenis van de witte indicator lichten, maar kan maar 1 relevante link vinden. Of het komt maar zeer sporadisch voor, of er wordt weinig over geschreven. De betekenis van de witte lichten staat al helemaal niet in de manual beschreven, raar.
De klacht die hier beschreven wordt, lijkt erg op die van jou.
Mike Wright
De problemen lijken inderdaad op die van mij.
Zo rare gewaarwording als je drine er van door gaat :-(
 
Ik zal er eens op gaan letten. Ik heb wel eens de indicator lichten van mijn drone eventjes wit zien worden, nog geen hele seconde. De eerst volgende keer zal ik eens terugkijken in de vluchtgegevens of ik afwijkingen terug zie (verhoogde shaking, te weinig sattelieten, etc.)
 
Ik zal er eens op gaan letten. Ik heb wel eens de indicator lichten van mijn drone eventjes wit zien worden, nog geen hele seconde. De eerst volgende keer zal ik eens terugkijken in de vluchtgegevens of ik afwijkingen terug zie (verhoogde shaking, te weinig sattelieten, etc.)
Laat maar eens weten.
Sattelieten had ik eigenlijk ook het zelfde als de topic starter.
Mijn drone is maar 3 weken oud geworden.
 
Laat maar eens weten.
Sattelieten had ik eigenlijk ook het zelfde als de topic starter.
Mijn drone is maar 3 weken oud geworden.
Ik zal het laten weten. Ik ga na jouw bericht ook nog maar even niet de updates installeren.