Xiro xplorer v of pji phantom 3

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dave Tummers

New Member
Lid geworden
30 dec 2017
Berichten
17
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
30
Locatie
Sittard(limburg)
Hallo lezers,

Zoals de titel al zegt, ik wil een andere drone kopen omdat ik niet te vrede ben over de camera die nu op me syma x8 pro hangt. Aangezien deze me eerste beginners drone is, is dit ook geen speciale dure drone.

Nu ik het vliegtechniek door heb en wel toe ben aan iets nieuws met betere camera twijfel ik tussen de xiro xplorer v en de dji phantom 3 standard/advenced. Dit bedrag vind ik voor nu wel hoog genoeg, omdat ik natuurlijk nog altijd beginner ben.

Nu is me vraag, wel zouden jullie kopen en waarom?
 
De phantom 3 advanced je hebt een sterker signaal door lichtbridge tot 2km en een goeie camera 1080p met 60 frames per seconde en 2.7k met dertig frames per seconde

Dit is mijn mening zeg niet dat je je er iets van aan moet trekken

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Bedankt voor de reactie!

En wat is de advenced beter dan de standard. Want hier zit ook nog al een prijs verschil in. Zoals ik al zei ben ik nog altijd beginner, dat ik het vliegtechniek in de vingers heb wil niet zeggen dat de kans niet bestaat om te crashen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
De 'welk merk is beter'-vraag is altijd lastig in een forum. Kijk maar eens op gaming forums waar Playstation-, Xbox- en Nintendo-fans elkaar bijkans het forum uitvechten over welk game platform het beste is.
Mijn tip zou zijn, zoek een (goede) droneshop waar je jezelf gedegen kunt laten adviseren welke drone het best bij jou past. Er is meer keus dan de twee drones waar je nu naar kijkt.
 
Dat is wel een goed advies maar ik ben er over aan het denken om hem via marktplaats te kopen. Dit omdat dit beter in me budget past en vaak al aangeboden worden met een extra accu of meerdere, en eventueel een tas. Zoals ik al zei ben ik nog altijd een beginner en nieuw kopen is toch een flink bedrag en dan nog een extra accu en tas. Dat is behoorlijk wat geld voor het gebruik wat ik nu doe in het weekend, alleen wanneer het goed weer is uiteraard.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb zelf een Xiro V gehad en ik moet zeggen, dat de kamera een sterk fish eye effect heeft en dat de foto niet echt scherp waren. Heb hem verkocht. Ben nu in voor een Dji Drone met een 4 K camera.
Je kunt beter gaan voor een goede camera, want daar heb je meer plezier van en de Drone houdt redelijk zijn waarde. Kopen op MP heeft risico's en laat het vooral niet opsturen en ga zelf kijken en laat de Drone demonstreren. Succes ermee.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Top dankjewel!

Ik ga volgend weekend na een dji phantom 3 standard kijken inclusief een extra accu. Foto’s ontvangen van de accu statussen en deze waren nog prima in orde.
Een uitgebreide demonstratie was geen probleem en zelf testen ook niet.

Iemand nog meer tips waar op te letten bij deze drone?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dat klinkt goed Dave. Goed dat je ook eerst gaat kijken wat je koopt. Met die tip van PHTB was ik het ook helemaal eens. Ik hoop dat je op een mooie prijs uitkomt.
 
Ik heb sinds 3 weken terug een phantom 3 pro via marktplaats en ben er erg tevreden mee. Ik zal het je wel aanraden

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Khong26, dat vind ik zelf ook. Nieuw is het voor mij wat te duur en al zeker een pro.

Ik ga enkel alleen kijken naar deze standard, ik twijfel nog tussen de advanced. Aangezien deze gebruikt maakt van lightbridge em het bereik verder is.

Bij de standard valt het beeld vaak al weg bij circa 500-600 meter(weer en omgeving afhankelijk natuurlijk), aan de ene kant weet ik ook niet of ik het durf om uit me beeld te vliegen maar wil achteraf ook geen spijt krijgen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Altijd je Drone kunnen blijven zien, als je vliegt. Een van de voorwaarden, zoals ook niet boven mensen, huizen en wegen etc.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Hoe goed zijn je ogen ? Laten we wel wezen , op een afstand van 600 á 700 meter, is elke drone een stipje. Ik hou de drone op max. 80 meter van mij vandaan en dat geldt ook voor de hoogte. Zo blijf je veilig vliegen. Maar anderen kunnen er anders over denken.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dus in principe zou een phantom 3 standard voldoende zijn? Aangezien mij het ook niks lijkt om uit het oog te vliegen dus het betere bereik van een advanced is overbodig dan. En de camera ook prima van een standard, dus of die dan nu via wifi verbinding maakt of lightbrigde


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Joh, het is allemaal zo subjectief, kies voor het beste alternatief, kost misschien iets meer, maar daar krijg je geen spijt van.
Anderen en ook ik, kunnen je niet echt goed adviseren, blijft een kwestie van wat heb ik er voor over en wat zijn mijn verwachtingen daar omtrent.
Succes met je keuze !


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Oke dank u wel!

Ik heb zojuist gereageerd op marktplaats op een phantom 3 pro, incl rugtas en extra accu. Zn vraagprijs is €400. 1.5 jaar oud. Dit is absoluut niet duur toch?
 
Ik neem meestal de tijd om diverse aanbiedingen te noteren en dan krijg je een soort van produktvergelijlking. Bij Phantom serie heb ik te weinig kennis, om te weten of de prijs redelijk is of niet. Dus als ik je adviseren mag, schrijf gedurende een aantal weken de prijzen en condities op. Dan krijg je een beeld van de markt. Ben meer thuis in de Mavic en dan zie iemand er een aanbieden en ligt de nieuwprijs 45 euro hoger. Dit komt omdat de markt “verschuift”. Dus maak gedurende een lange tijd een overzicht, zoals gezegd en hap als nieuweling niet te snel toe. Geduld in deze is belangrijk. Succes verder.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Daar heeft u zeker een punt, ben af en toe erg ongeduldig haha.

Bedankt voor de goeie tip, dat is wel een goed idee!
 
Even een ander vraagje,

Een dji spark zou ook geen verkeerde optie zijn lijkt, alleen vraag ik me of hoe jullie ervaring hiermee is vergeleken een dji phantom 3 advanced/pro?

Veel verschil qua vlieg comfort, camera, camera functie’s?