You tube 4K

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Frank Deconinck

New Member
Lid geworden
30 jan 2021
Berichten
16
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
63
Locatie
Waregem
Ik heb een eigen YouTube kanaal waar ik mijn drone filmpjes kan uploaden. Ik vind nu niet meer terug hoe ik de filmpjes in 4K kan uploaden. Kan iemand mij hierbij helpen?
 
  • Verdrietig
Waarderingen: arjenvandam
Ja reeds de Google hits hierover bekeken, maar zijn niet recent en ik denk dat er recent iets veranderd is bij het uploaden naar YouTube tube. Bestaat de mogelijkheid nog om in 4K te uploaden ?
 
Ja hoor, geen probleem.
 
Is er een verschil in uploaden van 4K filmpjes en lagere resoluties dan? Volgens mij moet je even geduld hebben tot je 4K filmpjes verwerkt zijn door YouTube.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet49
Klopt. Je kunt gewoon jouw 4K filmpjes uploaden en die worden in stappen verwerkt. Bij vaak in de stappen 360p->1080p->2160p.
 
  • Leuk
Waarderingen: arjenvandam
Als ik mijn beelden heb bewerkt kan ik ze exporteren voor YouTube en zo krijg ik de 4K beelden op YouTube
 
Als ik mijn beelden heb bewerkt kan ik ze exporteren voor YouTube en zo krijg ik de 4K beelden op YouTube
Wat bedoel je nou precies te zeggen? Is een export voor YouTube anders dan een standaard export? Wordt je video direct vanuit je editor naar YouTube ge-upload?
 
Wat bedoel je nou precies te zeggen? Is een export voor YouTube anders dan een standaard export? Wordt je video direct vanuit je editor naar YouTube ge-upload?
Nee ik bewerk in shotcut en daar kan ik verschillende optie kiezen om te exporteren
 
@Frank Deconinck , als je een 4k film uploadt, dan verwerkt youtube deze. Wat ze precies doen weet ik niet, maar in eerste instantie kun je dan alleen eenlow-res filmpje zien, maar een tijdje later is de 4k versie ook gewoon beschikbaar.
Gr. Joost