YouTube "specialisten" scoren en ...verdienen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ivy

Active Member
Lid geworden
22 mei 2020
Berichten
267
Waarderingsscore
148
Punten
43
Leeftijd
70
Locatie
Bredene, België
Website
www.youtube.com
Telkens er een nieuw product uitkomt zijn er heel wat "specialisten" die op YouTube hun eerste bevindingen uitbrengen.
- eerst de geruchten, "toevallig" gevonden specificaties en foto's
- de pre release, enkelen krijgen gratis het product toegestuurd
- hoe langer het filmpje hoe beter
- de unboxing en opsommen van het lekkers aan het product
- hun eerste wonderlijke berichten en ervaringen
- de vergelijkingen met de oude producten
- de ontgoochelingen (bvb. range/afstand/signaal verlies), dit met een eerste beta software op het product
- de eerste kopers spreken zich uit
- de redende software update brengt wonderlijke oplossing
- de ... blablablabla

De specialisten scoren hiermee héél wat kijkers, misschien ook abonnees..
Maar vooral ze verdienen eraan bij Google, kassa kassa voor hen ;-)
Mooi meegenomen voor de constructeur, de hype is gezet

Grappig niet?
 
Als er veel kijkers worden getrokken is er blijkbaar ook een vraag/behoefte naar. En daar waar een vraag is, wordt geld verdiend met het bevredigen van die vraag. Dat is toch niet zo vreemd?
 
Laatst bewerkt:
Als er veel kijkers worden getrokken is er blijkbaar ook een vraag/behoefte naar. En daar waar een vraag is, wordt geld verdient met het bevredigen van die vraag. Dat is toch niet zo vreemd?
Nee, dat is zeker niet vreemd. En die behoefte is er zeker. Maar het valt me wel op dat er wel veel video's verschijnen n.a.v. niet altijd even belangrijke zaken. Ik denk dan bv. aan elke app- en firmware-update. Natuurlijk zijn er in het verleden wel probleempjes geweest, maar toch ...

Daarnaast ook regelmatig clickbait, zoals deze:
1654014099617.png
 
Dat komt vanwege onze hijgerigheid. Kijk een op Facebook. Moord en brand als een nieuw product niet on-mi-dde-lijk geleverd wordt.

Irritant die hebbyisten. Doe mij maar hobbyisten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivy en SnitserNL
Nouja, fijn voor die youtubers denk ik dan... Het is geen simpel leven denk ik om aan de lopende band videos te produceren die je publiek kan blijven boeien, maar ze doen het toch maar mooi, en ze kunnen er goed van leven ook.
Dat er op grote (en soms ook minder grote) release momenten je feed verzadigd is van dezelfde/gelijkaardige content kan wel eens ambetant zijn, maar je bent natuurlijk ook niet verplicht om ze allemaal te bekijken he :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
en ze kunnen er goed van leven ook.
Ik denk dat dit er ook maar weinigen kunnen zeggen.

Van alle DJI-gerelateerde filmpjes, trekt DJI zelf de meeste views. Dus ze verdienen ook nog eens aan de promotie van hun eigen product. Dat is pas grappig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivy en SnitserNL
Telkens er een nieuw product uitkomt zijn er heel wat "specialisten" die op YouTube hun eerste bevindingen uitbrengen.
- eerst de geruchten, "toevallig" gevonden specificaties en foto's
- de pre release, enkelen krijgen gratis het product toegestuurd
- hoe langer het filmpje hoe beter
- de unboxing en opsommen van het lekkers aan het product
- hun eerste wonderlijke berichten en ervaringen
- de vergelijkingen met de oude producten
- de ontgoochelingen (bvb. range/afstand/signaal verlies), dit met een eerste beta software op het product
- de eerste kopers spreken zich uit
- de redende software update brengt wonderlijke oplossing
- de ... blablablabla

De specialisten scoren hiermee héél wat kijkers, misschien ook abonnees..
Maar vooral ze verdienen eraan bij Google, kassa kassa voor hen ;-)
Mooi meegenomen voor de constructeur, de hype is gezet

Grappig niet?
marketing heet dat..
 
Ja, welkom in 2022, betaalde influencers zijn een regulier middel in de marketingmix.