Typhoon H Yuneec Typhoon H backback opvullen/verstevigen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Ik ga binnenkort op reis met de Typhoon H, en de vliegmaatschappij waarmee ik reis (Emirates) eist dat de drone in de ruimbagage wordt vervoerd. Daar ben ik niet zo blij mee, ik had het spul liever bij me in de cabinebagage gehouden, maar goed. Ik heb daarom maar een backpack besteld voor de H, en die is vandaag binnengekomen, alleen blijkt het om een 'soft' backpack te gaan die van zichzelf geen enkele stevigheid biedt. Als ik daar de H in vervoer, en iemand gooit er een zware koffer op, dan is-ie plat.

Hebben jullie tips? Is deze backpack nog te verstevigen? Zo ja, hoe?
 
Beste W. de Jager,

Het enige waar ik op kan komen is een hard shell, koffer kopen.
De backpack met de Typhoon erin. Eventueel de binnenzijde van de koffer verstevigen met geluidsfoam, zodat de hardpack niet beweegt. (grijze foam, te koop bij de DHZ, zoals Gamma)
Op deze manier zit de Drone stevig en houdt de hard shell koffer, de Drone beschermd tegen gooi en smijtwerk.

Groet,

johan
 
Het enige waar ik op kan komen is een hard shell, koffer kopen.
Dank voor je reactie. Dat is inderdaad de meest voor de hand liggende oplossing. Alleen vrees ik dat ik geen tijd meer heb, het duurde ook vrij lang voordat ik deze soft-shell backpack in huis had. Overigens kwam ik er gister achter dat de piepschuim container waarin de Typhoon H origineel geleverd wordt (de 'beer cooler', zoals Jim Bowers AKA Demunseed het zegt), precies in deze zachte backpack past. Daardoor wordt de backpack al een stuk bruikbaarder. Ik hoop dat deze met een 'fragile' aanduiding dan alsnog het laadruim van het vliegtuig in kan.
 
Wiebe, misschien is het verstandig om op het laatste moment nog een all risk verzekering af te sluiten voor de H.
Voor toekomstige kopers van een Backpack. Ga langs bij je dealer er zijn ook harde backpacks in de handel.
 
Je mag het als breekbaar inleveren, dan mag het bij de kinderwagens staan en de ski en de rare vormen afdeling
 
Zelf heb ik twee maanden een soft backpack en ben er erg tevreden over.

Naast de H kan ik 4 batterijen meenemen. Met de backpack ruim 2 uren gelopen zonder problemen. Dit geeft je de mogelijkheden om op plaatsen te komen die niet per vervoer bereikbaar zijn. Aanschaf is zeker geen miskoop.

Opgemeten (l+h+b) komt de backpack net aan de 115cm die toegestaan is.

Vermoedelijk vormen de Li-Po’s wel een probleem, sommige luchtvaartmaatschappijen willen deze vervoerd hebben in een LipoBag.

Zou toch even navragen of je de H in de backpack mag meenemen als handbagage en de

Li-Po’s apart verpakt in de ruimbagage.

Zelf zou ik ook een beter gevoel hebben als mijn H als cabinebagage mee zou vliegen.

Veel succes gewenst.
Backpack.jpg
 
Je kunt van bv alu plaat een boven, onderkant en 4 zijkanten maken tegen het doorprikken met scherpe voorwerpen. In ieder geval de deksel met tape goed bevestigen aan de onderkant voor het geval de rits scheurt. Daarnaast zou je op zoek kunnen naar een kartonnen omdoos zoals degene waarin de originele verpakking van de yuneec H geleverd is/wordt. In ieder geval stickers erop met fragile, Handle with care [1235.47] : Voor alle pictogrammen een pictogram bij Pictogrammenwinkel.nl: signalisatie en veiligheid