Zelfopleidingsverklaring

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Inspire

New Member
Lid geworden
27 aug 2020
Berichten
16
Waarderingsscore
2
Punten
3
Locatie
Nederland
Is iemand bekend over de zelfopleidingsverklaring. Moet je deze bij het aanvraag proces van de RDW indienen? Of gaat dat via de opleider, bij DDA zag ik er niks over staan.
 
Deze zou alleen nodig zijn bij het vliegbewijs voor Open Category A2 (niet bij A1/A3), en ik heb mijn mail DDA nog niet binnen na het behalen van mijn A2 examen op 31 december, dus ik kan het je nog niet vertellen. Misschien iemand anders?

Ik hoop dat een eenvoudige verklaring dat je voldoet aan de gestelde eisen (wat die ook zijn) voldoende zijn, in de vorm van een document met een dergelijke tekst en een handtekening, of misschien zelfs "gewoon een vinkje" op de RDW website.

Maar misschien wordt er ook een logboek met een minimaal aantal vlieguren gevraagd of zoiets? Ik weet het werkelijk (nog) niet.
 
Die verklaring hebben ze in een apart 'Support' pakket zitten, die ze weer via de webshop aanbieden bij Dutch Drone Academy:
EU DRONE PILOT SUPPORT PACKAGE
Kost ook weer EUR 14,95...

Leuke melkkoe die nieuwe regels.

Ik weet echter nog niet hoe het gaat via de RDW site (als het simpel is of niet)
 
  • Leuk
Waarderingen: Menno Schaefer
Die verklaring hebben ze in een apart 'Support' pakket zitten, die ze weer via de webshop aanbieden bij Dutch Drone Academy:
EU DRONE PILOT SUPPORT PACKAGE
Kost ook weer EUR 14,95...

Leuke melkkoe die nieuwe regels.

Ik weet echter nog niet hoe het gaat via de RDW site (als het simpel is of niet)

Serieus?! Waarom zit die verklaring er niet standaard gewoon bij.. Ik koop toch niet voor niks een pakket.
 
Vandaag bij DDA de A1/A3 en vervolgens de A2 gehaald en ik moet zeggen dat ik het ook niet chique vind dat je een apart support package moet kopen voor die verklaring. Kijkend naar de lesstof en prijs vond ik A1/A3 goed in elkaar zitten en veel meer waar voor je geld dan A2. A2 is veel minder lesstof, maar 2,5x de prijs van A1/A3. Dus die verklaring had redelijkerwijs aan het pakket toegevoegd kunnen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet49 en TheRicolaa10
Vannacht even over één had ik mijn DDA-mail met aanvraaglink voor mijn A2-certificaat op de RDW-website binnen, dus ik heb net weer €10 afgetikt.

Tijdens dat proces (of in de bevestigingsmail) werd niet gerept over enige praktijkverklaring.

Ben benieuwd of dit anders is in de tweede mail (als bewijs is aangemaakt), of daarna bij het bekijken van mijn vliegbewijzen op RDW.

Ik houd jullie op de hoogte.
 
  • Leuk
Waarderingen: J@N
Vannacht even over één had ik mijn DDA-mail met aanvraaglink voor mijn A2-certificaat op de RDW-website binnen, dus ik heb net weer €10 afgetikt.

Tijdens dat proces (of in de bevestigingsmail) werd niet gerept over enige praktijkverklaring.

Ben benieuwd of dit anders is in de tweede mail (als bewijs is aangemaakt), of daarna bij het bekijken van mijn vliegbewijzen op RDW.

Ik houd jullie op de hoogte.
Deze ochtend ook aangevraagd bij de RDW. Vorige keer direct een tweede mail gehad, merk dat het nu langer op zich laat wachten.
 
Inderdaad: procedure voor vaardigheidsbewijs A2 is bij RDW identiek aan die voor bewijs van afsluiten theorieexamen A1/A3.
 
Ik heb ook A2 binnen, zonder extra document aan te leveren... best wel vreemd.
 
Je zou toch verwachten dat als de overheid een dergelijke verklaring eist ze ook een formulier beschikbaar zouden stellen. Het kan toch niet zo zijn dat je bij een particuliere opleider zo'n formulier moet kopen.

Vreemd allemaal !

Groet,

Dirk
 
Je zou toch verwachten dat als de overheid een dergelijke verklaring eist ze ook een formulier beschikbaar zouden stellen. Het kan toch niet zo zijn dat je bij een particuliere opleider zo'n formulier moet kopen.

Vreemd allemaal !

Groet,

Dirk
Je bent toch ook niet verplicht deze te kopen.
 
Nee, dat snap ik, maar bij de overheid (RDW) kan ik een dergelijke zelfverklaring niet downloaden of zo ....
 
Heeft iemand een richttijd van hoe lang het duurt voordat je de link voor het RDW krijgt? heb op 2 januari mijn A1/A3 gehaald en op 3 januari mijn A3. Had de link(s) eigenlijk vandaag al gehoopt te ontvangen.