Zichtbaarheid Mavic Pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Dit is eigenlijk wat ik bedoel, ik zou de lamp omdraaien, zodat je de achterkant ziet.
De lamp zelf is wel te koop in Nederland, maar de clip niet.
Wie weet, waar de combinatie te bestellen is ?
 
Laatst bewerkt:
Via alixpres te bestellen. Ze hebben daar ook meerdere varianten heb ik gezien. Screenshot_20180702-142533.jpeg

Verzonden met mijn Huawei P20 pro en de Dronepilots.nl app
 
Hoi VH Drone bedankt voor de moeite het op te zoeken. De zaklamp( want dat is het) heb ik inmiddels bij Bol.com besteld en de houder bij HLHV.
Groet PHTB
 
Maar als je op je scherm kijkt dan is dat toch je vliegrichting? Waarom een zaklamp erop..?
 
Uiteindelijk alles toch maar bij Alixpress besteld . Past prima en ga het eens uit proberen, ook dat “pijltje” op het kompas.
Heb sinds enige tijd niet meer gevlogen .


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Maar als je op je scherm kijkt dan is dat toch je vliegrichting? Waarom een zaklamp erop..?
Precies. Zorg zelf voor situation awareness en line of sight, dan heb je geen gewicht van een extra lamp op je drone nodig. ('s-nachts vliegen mag toch niet.)
 
Laatst bewerkt:
Dit heeft toch niets te maken met het feit, dat de voorkant van de Mavic pro op grotere hoogte nu veel beter zichtbaar is.
En dan hebben we het over een maximum hoogte van 120 mtr.
Als modelpiloot ben je gewend en getraind om op zicht te vliegen.
De “verlichting” van de Mavic Pro is in wezen veel te zwak.
En s’nachts vliegen heeft hier ook niets mee van doen, al is het in je eigen tuin welk leuk om dat eens te doen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dit heeft toch niets te maken met het feit, dat de voorkant van de Mavic pro op grotere hoogte nu veel beter zichtbaar is.Dronepilots.nl app

Als je dat nodig denkt te hebben, dan klopt je situational awareness niet helemaal. Je hebt dat ding daar toch zelf heengevlogen? Dan weet je toch het verschil tussen voor- en achterkant wel, lijkt mij?

Bovendien laat de kaart in de DJI Go 4 app gewoon oriëntatie van de drone zien, als je eens mocht twijfelen. Heb ik ook wel eens een enkele keer, bijvoorbeeld na maken van een 360 panorama, wat even duurt, waarna je mogelijk niet meer 100% weet in welke richting je ook alweer begonnen was die bijna vijftig foto's in alle richtingen te laten nemen.

Sorry, maar een lampje voor dit doel vind ik (persoonlijk) eigenlijk gewoon onzin: extra gewicht = minder vliegtijd. Zeker op mijn Spark die zelf maar 300gr weegt.

Maar als het doet wat je ervan verwacht, dan vooral heel veel plezier ermee. Niet iedereen is hetzelfde, blijkt iedere keer weer.
 
Laatst bewerkt:
Er komt een moment dat je niet meer kunt zien wat er gebeurd dat heb ik ook gemerkt dan kun je inderdaad net als wat John S aangeeft je pijl richting home point sturen dan komt hij weer terug als een lammetje. meer heb je niet nodig.
 
Via alixpres te bestellen. Ze hebben daar ook meerdere varianten heb ik gezien. Bekijk bijlage 444

Verzonden met mijn Huawei P20 pro en de Dronepilots.nl app

Hier vlieg ik ook mee.
Ideaal en vanaf grote hoogte, 120m, en van veraf goed te zien en je weet gelijk in welke kant je drone staat. Ook in de zon goed te gebruiken. Ik heb m bij Droneland gekocht.

Marcel
 
Tenzij je natuurlijk situational awareness en /of VLOS wilt hebben




In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
Ook al wil je graag vlos houden er kan toch een moment komen dat je het even niet meer ziet en dan val je toch gewoon terug op je pijl richting home of zeg ik nu iets verkeerd?