Zone kaarten van Duitsland en Oostenrijk

Jan1962

New Member
Lid geworden
3 jan 2021
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
61
Locatie
Nederland
Voor Nederland hebben is er een app met de nofly zones, weet iemand of deze er ook zijn voor Duitsland en Oostenrijk/
 
Je kunt een 'algemene' app met drone no-flyzones downloaden, zoals 'Guardian' van Altitude Angel (beschikbaar voor iOS en Android). Hierin vind je informatie voor heel Europa. Let wel: het is geen officiële app, formeel moet je altijd informatie vanuit de betreffende luchtvaartautoriteit raadplegen, maar die is vaak moeilijk te vinden. Een tweede punt is dat misschien niet alle nieuwe 'drone zones' die lidstaten nu kunnen instellen al verwerkt zijn in dit soort apps.
 
  • Leuk
Waarderingen: PXPRO en Jan1962

Je kunt een 'algemene' app met drone no-flyzones downloaden, zoals 'Guardian' van Altitude Angel (beschikbaar voor iOS en Android). Hierin vind je informatie voor heel Europa. Let wel: het is geen officiële app, formeel moet je altijd informatie vanuit de betreffende luchtvaartautoriteit raadplegen, maar die is vaak moeilijk te vinden. Een tweede punt is dat misschien niet alle nieuwe 'drone zones' die lidstaten nu kunnen instellen al verwerkt zijn in dit soort apps.
Top, bedankt.
 
Vreemd . Ik heb hem wel in de app store en op mn telefoon. Ik heb n iphone .

Heb je bij zoeken getypt?: drohnen-info


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Super deze info. Weet iemand er een voor Italië? Hun site waar je je eerst moet registreren is complex en nog conform pre EU regels


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Super deze info. Weet iemand er een voor Italië? Hun site waar je je eerst moet registreren is complex en nog conform pre EU regels


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Ja , je moest je eerst registreren . Was een hele procedure. Formulieren invullen. Opsturen . Copy van paspoort sturen. Dan een qr code kopen. Registreren bij d-flight. En zodra je authorisatie hebt kan je inloggen op d-flight website en dan pas krijg je een kaart te zien waar je wel of niet kan vliegen. Een heel gedoe.
Ik heb iets van 350km in 3 weken gevlogen maar geen een keer iemand geZien mbt controle .dus pas als je door de hele procedure bent gelopen dan pas krijg je de juiste kaart.IMG_3230.JPG


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: NAbster
Ja , je moest je eerst registreren . Was een hele procedure. Formulieren invullen. Opsturen . Copy van paspoort sturen. Dan een qr code kopen. Registreren bij d-flight. En zodra je authorisatie hebt kan je inloggen op d-flight website en dan pas krijg je een kaart te zien waar je wel of niet kan vliegen. Een heel gedoe.
Ik heb iets van 350km in 3 weken gevlogen maar geen een keer iemand geZien mbt controle .dus pas als je door de hele procedure bent gelopen dan pas krijg je de juiste kaart.Bekijk bijlage 1993


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Dank je! Zou dat nu met de EU regels nog steeds moeten?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Misschien ergens een sticky thread maken waar al deze info verzameld wordt. Erg handig.
 
  • Leuk
Waarderingen: NAbster
Er zijn eerder threads over dit soort apps geweest. Zoals deze:

Fly en no-fly-zones

De app voor Spanje die ik daar noem is volgens mij mogelijk nog steeds actueel, ook nu?
 
Laatst bewerkt:
En als ik er niet naast zit, is Droneradar (Android) de officiële versie voor Polen.
 
Dank je! Zou dat nu met de EU regels nog steeds moeten?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

In principe nu de easa eu regels zijn geintroduceerd zou het eigenlijk niet meer zo zijn dat je nog steeds in ieder eu land apart moet gaan registreren. Maar vele landen hebben misschien nog niet hun systemen op orde( zelfs in nl is het nog niet 100pct). Ik denk dat je even moet googlen en even moet kijken of contact moet opnemen met enac of d-flight in italie. Als ik nu naar italie zou gaan voor het eerst met mn a1/a2/a3 certificaten en registratie in nederland, zou ik me niet meer daar registreren. Ze hebben niet voor niets getekend voor deze eu regeling.

Ik heb dit nog gevonden op de italiaanse registratie site (d-flight) en daar zijn ze wel bekend met de easa regels en er staat als een italiaan een eu registratie code heeft ( zoalsbij ons het exploitanten nummer)dan hoeven zij zich nergens anders te registreren. Dus dat geldt ook voor ons neem ik aan , dat wij ons daar niet meer hoeven te registrerenBekijk bijlage 1996


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: NAbster
Goed punt Eric. Ik wacht wel even totdat ik wat dichter bij mijn vakantie ben. Hopelijk is dan de toegang tot de kaar eenvoudiger geworden, want die wil ik wel graag hebben om zo zeker te zijn waar ik wel en niet mag vliegen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Goed punt Eric. Ik wacht wel even totdat ik wat dichter bij mijn vakantie ben. Hopelijk is dan de toegang tot de kaar eenvoudiger geworden, want die wil ik wel graag hebben om zo zeker te zijn waar ik wel en niet mag vliegen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Zie mn vorige tekst , heb ik nog aangepast, want heb nog wat info gevonden


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app