Zonsopgang met nevel in mijn achtertuin.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Moooi! Aardig tuintje heb je daar.

Ik vraag me wel eens af: bij hoeveel mist moet je bang zijn dat je niet meer snel genoeg omlaag komt omdat de sensoren denken dat je op een wolk wilt landen?

Ik wil dit namelijk ook heel graag proberen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Bolink
Het is niet alleen mist al het vocht in de lucht kan issues veroorzaken. Laatst had ik een disconnect door sneeuw op 300 meter afstand. Als de mist zo dik is dat de bodemsensoren er op reageren lijkt het me niet verstandig om überhaupt te vliegen ivm VLOS.
Moooi! Aardig tuintje heb je daar.

Ik vraag me wel eens af: bij hoeveel mist moet je bang zijn dat je niet meer snel genoeg omlaag komt omdat de sensoren denken dat je op een wolk wilt landen?

Ik wil dit namelijk ook heel graag proberen...

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
 
Tja, wanneer de bodemsensoren reageren is het dus al wat aan de late kant om nog te bedenken dat thuisblijven een beter idee was...

Hou je van risico's of heb je voor jezelf ergens een grens gesteld?
 
Wat ik net aangaf, als de mist zo dik is dat de sensoren er op reageren is er ook geen VLOS meer, dus niet vliegen dan.
Tja, wanneer de bodemsensoren reageren is het dus al wat aan de late kant om nog te bedenken dat thuisblijven een beter idee was...

Hou je van risico's of heb je voor jezelf ergens een grens gesteld?

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
 
Om je een idee te geven van de hoeveelheid mist. Als je in de clip naar 0:39 en 1:12 kijkt zie je hoe de zon meewerkt. Tegen de zon in erg veel mist en met de zon in de rug is er haast niets te zien. Dit gebruik ik vaker met mist en ook net boven de mist hangen dan lijkt het erg dik.
Moooi! Aardig tuintje heb je daar.

Ik vraag me wel eens af: bij hoeveel mist moet je bang zijn dat je niet meer snel genoeg omlaag komt omdat de sensoren denken dat je op een wolk wilt landen?

Ik wil dit namelijk ook heel graag proberen...

Verzonden met mijn CPH2025 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: HPT
Moooi! Aardig tuintje heb je daar.

Ik vraag me wel eens af: bij hoeveel mist moet je bang zijn dat je niet meer snel genoeg omlaag komt omdat de sensoren denken dat je op een wolk wilt landen?

Ik wil dit namelijk ook heel graag proberen...

Zal niet gebeuren en anders uitzetten. Sensoren zijn sowieso ondingen. Vlieg maar eens tegen de zon ik dan is het ook al continu dat ie gaat inhouden.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Vlieg maar eens tegen de zon ik dan is het ook al continu dat ie gaat inhouden.
Dat is alleen maar goed. Je moet niet te dicht bij de zon in de buurt komen, dat moet je te allen tijde zien te vermijden. ;)